شناسهٔ خبر: 77195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن خبر داد

توقف کار ۵۷ ساخت و ساز غیر مجاز در حريم راه‌های رزن

رفع تجاوز رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رزن از توقف کار ۵۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حريم راههاي این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مرتضی داوودی با اشاره به اینکه این توقف کار در راههای شریانی، اصلی و راههای فرعی و روستایی شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: آزادسازی حریم راه های شهرستان به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه و به منظور پیش‌بینی توسعه آتی جاده‌ها انجام می شود.

وی، کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده ها را از دلائل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب ناامنی در محورهای مواصلاتی می شود.

داوودی ادامه داد: بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد پس از محدوده یکصد متری از حریم راه ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رزن تصریح کرد: در این مدت همچنین با اخذ دستور قضایی، ۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان تخریب شده است.

وی ابراز داشت: در این مدت مجوز ساخت ۲۶ مورد در استان همدان نیز صادر شده است.

این مسئول ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده‌ای برشمزذ و تأکید کرد: هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیكی و امكان بروز تصادف‌های با ضریب شكنندگی و صدمه‌ی بالا است كه جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها علاوه بر آرامش بصری برای كار برون‌جاده‌ای موجب افزایش ایمنی و كاهش شدت سوانح رانندگی می‌شود.