شناسهٔ خبر: 77213 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه سازمان هواشناسی:

بارش برف و باران در غرب و شمال‌غرب/ رگبار و رعدوبرق در جنوب/ وزش باد شدید در شرق، جنوب و مرکز

باران سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش برف و باران در غرب و شمال‌غرب، رگبار و رعدوبرق در جنوب و وزش باد شدید در شرق، جنوب و برخی استان‌های مرکزی کشور از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ شماره ۱۴۱ از بارش برف به دنبال نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه خبر داده و آورده است که این سامانه روز دوشنبه در  آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، نیمه‌غربی کرمانشاه، گیلان(بارش باران و بارش برف در ارتفاعات) و شمال ایلام و روز سه‌شنبه در چهارمحال و بختیاری و ایلام فعال خواهد بود و روز سه‌شنبه نیز این مناطق را ترک خواهد کرد.

این اطلاعیه، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه‌آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی را از آثار این مخاطره برشمرده و به ساکنان و مسافران در این مناطق توصیه کرده است، ضمن مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

 آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و افزایش ارتفاع موج در استان‌های جنوبی

در بخش دیگری از اطلاعیه شماره ۱۴۱ سازمان هواشناسی کشور به رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال بارش تگرگ، مواج و متلاطم‌شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه اشاره شده و آمده است، این سامانه روز سه‌شنبه، شرق هرمزگان، خلیج فارس، سواحل و جزایر آن و تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روز چهارشنبه. تنگه هرمز و دریای عمان را متاثر و روز چهارشنبه نیز این مناطق را ترک خواهد کرد.

در این اطلاعیه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری‌شدن روان‌آب، برخورد صاعقه و افزایش ارتفاع موج از آثار فعالیت این سامانه برشمرده شده و توصیه شده است که در طول فعالیت این سامانه از تردد با شناورهای کوچک و تفریحی در سواحل استان‌های جنوبی اجتناب شود.

وزیش باد در ۶ استان و احتمال تخریب سازه‌های موقت و شکستن درختان 

در بخش سوم و پایانی این اطلاعیه نیز به وزش باد شدید در برخی مناطق کشور در هفته جاری اشاره شده و آمده است، این شرایط روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه در کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد و فارس و روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان حاکم خواهد بود و در این مدت احتمال تخریب سازه‌های موقت و شکستن درختان دور از انتظار نیست.