شناسهٔ خبر: 77216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۱۷۰ عملیات برف روبی و ریزش برداری در جاده های خوزستان

راهدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: حدود ۱۷۰ عملیات برف روبی و ریزش برداری از آغاز طرح زمستانی تاکنون در جاده های استان انجام شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با بیان اینکه طرح مانور زمستانی از یکم دی ماه در جاده های استان آغاز شده اظهار کرد: با گذشت ۲۲ روز از آغاز طرح زمستانه در استان خوزستان تاکنون حدود ۱۷۰ عملیات برف روبی و ریزش برداری در جاده های استان انجام شده است .

وی ادامه داد: عمده این عملیات‌ها در شمال خوزستان و نواحی کوهستانی و برفگیر استان در شهرستان های اندیکا، دهدز، لالی، باغملک، ایذه و دزفول انجام شده که در حال حاضر تمام محورها تردد برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در طرح زمستانی امسال  ۳۲ اکیپ با ظرفیت ۳۰۰ نفر نیروی انسانی و حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک تا ۲۰ فروردین در محورها مستقر بوده و آماده ارائه خدمات هستند.

بهرامی نیا خاطر نشان کرد : علاوه بر این اکیپ های راهداری ، نیرو های راهداری به صورت ۲۴ ساعته در ستاد و هم در شهرستان ها آماده پاسخگویی و انجام عملیات برای ایمن سازی محورها هستند.

وی با تاکید بر رانندگان نسبت به ایمن سازی خودروی خود گفت: به رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های کوهستانی این استان را دارند توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه راه، قبل از حرکت نسبت به ایمن بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در طول مسیر نیز به توصیه راهداران مستقر در سطح راه‌ها عمل کنند.