شناسهٔ خبر: 77225 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امكان ثبت‌نام غير حضوری رانندگان و مالكان وانت بار فراهم شد

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به منظور تسهیل در ثبت نام کارت هوشمند رانندگان و مالکان وانت بار برون شهری ، امکان ثبت نام غیر حضوری از طریق مراجعه به پرتال سامانه کارت هوشمند، فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان اینکه « به منظور تسهیل در ثبت نام کارت هوشمند رانندگان و مالکان وانت بار برون شهری، امکان ثبت نام غیر حضوری از طریق مراجعه به پرتال سامانه کارت هوشمند، فراهم شده است.» اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل است.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون‌شهری، ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل‌و‌نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: با توجه به اینكه مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد، لذا كلیه رانندگان و مالكین وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری بايد اسناد حمل وانت بار (كارت هوشمند راننده، كارت هوشمند وانت بار، بارنامه و ....) دریافت کنند.

حسن نیا افزود: برای رفاه حال متقاضیان، امكان ثبت نام غیر حضوری فراهم شده است و رانندگان و مالكان وانت بار كه تاكنون نسبت به دریافت كارت اقدام نكرده اند می‌توانند به یكی از روش‌های ثبت نام غیر حضوری با مراجعه به زیر سیستم ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه كارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir​ و  ثبت نام حضوری با مراجعه به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است، جهت تسهیل ورود متقاضیان حداقل شرایط و مدارك لازم از رانندگان اخذ می‌شود. برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه پس از ثبت نام از متقاضیان اخذ خواهد شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اظهار داشت: هزینه صدور كارت هوشمند راننده و ناوگان هر كدام مبلغ ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی خاطر نشان كرد: متقاضیان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و نمایندگی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

حسن‌نیا یاد آور شد: در حال حاضر کلیه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فراهم بوده و از بهمن ماه سال‌جاری، سوخت ناوگان وانت‌بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه تخصیص خواهد یافت. بر همین اساس به كلیه رانندگان و مالکین وانت بار‌های بین شهری توصیه می‌شود، هرچه سریعتر به مراكز مجاز صدور كارت هوشمند در استان محل سكونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند، تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل‌ونقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشكل نکنند.