شناسهٔ خبر: 77229 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ۳۰ درصد پروژه‌های اقدام ملی در بهارستان/ متقاضیان وجوه اولیه را تا پایان سال پرداخت می‌کنند

شهر جدید بهارستان مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از آغاز عملیات اجرایی ۳۰ درصد پروژه‌های اقدام ملی در این شهر جدید خبر داد.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که سهمیه این شهر جدید از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در مجموع ۲۱ هزار واحد است، گفت: هفت هزار واحد از این تعداد در قالب مسکن یکم، دو هزار و ۹۲۰ واحد در قالب مشارکت در واحد مسکونی، چهار هزار و ۷۱۷ واحد در قالب مشارکت در آماده‌سازی، دو هزار و ۲۹۵ واحد در قالب مشارکت در محله‌سازی و چهار هزار و ۷۰ واحد نیز در قالب واگذاری با تعهد ساخت، احداث می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون عملیات اجرایی حدود ۳۰ درصد پروژه‌های اقدام ملی در شهر جدید بهارستان آغاز شده است، از ثبت‌نام هفت هزار واحد در قالب مسکن یکم در این شهر خبر داد و افزود: عملیات آماده‌سازی برای ساخت این واحدها در زمینی به مساحت ۱۸۵ هکتار انجام شده و مرحله فراخوان و شناسایی پیمانکار برای احداث واحدها برگزار شده است.

احمدی عنوان کرد: از حدود ۵۰ شرکتی که در فراخوان جذب پیمانکار شرکت عمران شهر جدید بهارستان ثبت‌نام کردند پس از انجام ارزیابی، تعداد ۲۵ شرکت برای انعقاد قرارداد انتخاب شده‌اند و اکنون منتظر اعلام برنامه وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه انعقاد قرارداد هستیم تا با انبوه‌سازان و پیمانکاران قرارداد ببندیم.

وی گفت: پس از پالایش متقاضیان طرح و ثبت‌نامی که احتمالا دوباره از باقی‌مانده ظرفیتمان خواهیم داشت، تا قبل از پایان سال جاری متقاضیان تاییدشده، می‌توانند وجوه اولیه را برای تخصیص واحد خود به حساب پیمانکاران واریز کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از آغاز عملیات اجرایی بیشتر پروژه‌های مشارکتی که بخشی از طرح اقدام ملی مسکن هستند خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده این پروژه‌ها در مرحله فونداسیون و تعداد کمی نیز در مرحله اجرای اسکلت هستند.