شناسهٔ خبر: 77235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل استان تهران خبر داد

تصویب ۱۲ طرح هادی در استان تهران/ به سرانجام رسیدن ۴۷۰پرونده/ ۱۱۰ هکتار زمین در پردیس و شهر خوارزمی آماده عقد قرارداد

IMG_7443.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران فعالیت‌های معاونت شهرسازی و معماری را طی سال ۹۸ تشریح کرد.

رضا نگهبان، مدیرکل اداره کل استان تهران در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۴۷ پرونده طی ۱۵ جلسه در کمیسیون ماده پنج استان تهران مطرح شده است، گفت: در کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی ۱۳ جلسه تاکنون برگزار شده و ۲۲۳ پرونده مطرح شده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم این معاونت در آماده سازی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان تهران افزود: معاونت شهرسازی و معماری به منظور آماده سازی برنامه اقدام ملی تولید مسکن اراضی ۳۵ هکتاری پردیس را آماده کرده است. همچنین امور مربوط به اراضی فازهای شهر جدید پرند و کارکنان طرح جامع شهر خوارزمی قسمت مسکونی آن به مساحت ۷۵ هکتار جهت اقدام ملی تولید مسکن از دیگر اقدامات مهم این معاونت بوده است.

نگهبان بررسی اراضی واصفجان در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران را از دیگر اقدامات حائز اهمیت معاونت شهرسازی و معماری عنوان و خاطرنشان کرد: طرح جابجایی روستای سله بن، پیگیری و راه اندازی سامانه کمیسیون ماده پنج، ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر ارجمند از سوی استاندار تهران و انجام امور مربوط به طرح بافت فرسوده شهر قرچک از مهمترین اقدامات سال ۹۸ این معاونت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تصویب ۱۲ طرح هادی از ابتدای سال تا به امروز تصریح کرد: طرح‌های هادی شهر شمشک و روستاهای یلقان (رودهن)، امامزاده باقر (ع) (بهارستان)، رضی آبادحریری (اسلامشهر)، بادامک (شهریار) ابراهیم آباد (شهریار)، عباس آباد (ری)، کبودآهنگ (شریف‌آباد) اسفند آباد (ملارد) و صالح آباد (قرچک) در سال ۹۸ تصویب شده است.