شناسهٔ خبر: 77280 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

اتصال تولیدکنندگان به شبکه ریلی/ گام‌های بلند راه‌آهن برای رونق تولید/ ۴۵۶ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۶۵ دستگاه انواع واگن در ۹ ماه امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده که نسبت به مدت مشابه ۹۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» شامگاه یکشنبه در بازدید از راه‌آهن اراک اظهار داشت: امسال در دو مرحله بهره‌برداری از ناوگان ریلی جدید انجام شد که شامل ۲۱۳ دستگاه در مرحله اول و ۲۴۳ دستگاه در مرحله دوم بوده که در داخل کشور تولید شده و وارداتی نیست.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیرعامل واگن پارس، این شرکت در ۹ ماه امسال رکورد تولید ۲۰ ساله را پشت سرگذاشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی واگن به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلی‌ترین شعار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ که در دستور کار این شرکت قرار دارد، بهره‌وری است.

رسولی افزود: امروز همه کارخانجات تولید واگن داخل کشور سفارش تولید دارند و امید است در ماه‌های باقی مانده از سال و همچنین در بودجه ۹۹ سال آینده قدم‌های بلندی برای استفاده از ظرفیت تولید داخل کشور برداشته شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کارخانجات واگن‌سازی که در گذشته با مشکلات کارگری و کمبود سفارش تولید مواجه بودند، اکنون با شکوفایی مشغول تولید هستند.

رسولی افزود: در حوزه ریلی تامین قطعات لکوموتیو از جمله واگن مسافربری، دستگاه تهویه، چرخ قطار به خارج کشور وابستگی وجود داشت که اکنون به دست تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی بیشتر مسافری است و در این شبکه کارخانجات، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد.

شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد که ۱۱ و نیم کیلومتر آن خطوط اصلی را شامل می‌شود.