شناسهٔ خبر: 77299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل با مردم با هدف شتابدهی به اجرای طرح ملی راه آهن رشت - آستارا؛

انتظار همکاری صاحبان زمین‌های این پروژه ملی را داریم/ هزینه زمین‌ها در اولین فرصت پرداخت می‌شود

دیدار با مردم آستارا در خصوص ارزیابی زمین های حاشیه راه آهن با هدف جلب نظرصاحبان اراضی مسیر طرح ملی راه آهن رشت - آستارا، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با مردم منطقه دیدار وگفتگوکرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گیلان، به منظور تامین نظر و جلب رضایت مالکین اراضی مسیر راه آهن رشت - آستارا برای تسریع در آزاد سازی اراضی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با مردم این منطقه در آستارا دیدار و گفتگو کرد.

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این دیدار گفت: قطعا با همکاری مالکین زمین های مسیر راه آهن رشت - آستارا، این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد و انتظار داریم صاحبان زمین های این پروژه ملی، همکاری لازم را با این اداره کل جهت تسریع در اجرای پروژه فوق داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر آغاز اجرای این طرح از سمت آستارا، گفت: درحال حاضر در بخش هایی از پروژه که آزاد سازی صورت گرفته، عملیات اجرایی آغاز شده و امیدواریم با همکاری مردم عزیز منطقه مرحله به مرحله اولویت بندی های ارزیابی را انجام دهیم.

پدرام با بیان اینکه اولویت ارزیابی با خود مردم است، خاطرنشان کرد: چنانچه فردی استعلامات مربوط به ارزیابی و فروش این اراضی را از طریق ارگان‌های مربوطه انجام و به همکاران راه و شهرسازی تحویل دهد، قطعا در اولین فرصت هزینه زمین ها پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: اعتبار تعیین شده برای خرید و آزاد سازی اراضی این پروژه نقدی است در حالی که هزینه ارزیابی و آزادسازی بیشتر پروژه های راهسازی در دست اجرا در گیلان ازطریق اسناد خزانه تامین می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه با بیان فواید و مزایای راه آهن رشت – آستارا و نقش تاثیرگذار آن در اقتصاد استان و کشور، خواستار حمایت و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان شد.