شناسهٔ خبر: 7731 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۱۴

بازدید آخوندی از مسیر فراشبند-فیروزآباد/ ۹ ویژگی راه‌اندازی پروژه

بازدید وزیر از مسیر فراشبند-فیروزآباد وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفر خود به جنوب استان فارس از راه اصلی فراشبند-فیروزآباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به جنوب استان فارس، عباس آخوندی در دومین روز از سفر خود به استان فارس امروز پنجشنبه ۷ خردادماه از پروژه راه اصلی فراشبند - فیروزآباد بازدید کرد.

با احداث این مسیر فاصله فراشبند به فیروزکوه ۳۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

کاهش تصادفات جاده‌ای به دلیل حذف گردنه خرقه بین شهرستان‌های فراشبند و فیروزآباد، توسعه مناطق نفتی آغاردالان و ارتباط به سایر مناطق نفتی و گازی از جمله پارسیان و عسلویه، صرفه‌جویی در زمان با توجه به کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر و افزایش سرعت مجاز در راه اصلی، کاهش مصرف سوخت سالیانه خودروهای عبوری به دلیل کاهش شیب طولی و افزایش مشخصات فنی جاده و ایجاد مسیر ترانزیتی بین شهرستان‌های لار، خنج، گراش، جهرم، قیر، فیروزآباد، فراشبند، کازرون، ممسنی و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و بنادر خلیج فارس و بالعکس و در نتیجه نزدیک‌تر شدن راه‌های ارتباطی و توسعه اقتصادی منطقه از ویژگی‌ها و اهداف احداث این پروژه است.

راه اصلی فراشبند به فیروزآباد، جم، عسلویه به طول ۳۳ کیلومتر با ۴۹ دستگاه پل در حال حاضر کل پروژه ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این بازدید هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس، حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، فریدونی نماینده مردم فراشبند، قیر و فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند./

نظر شما