شناسهٔ خبر: 77318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد

اختصاص۵۳ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی نقاط پر حادثه در زنجان

علي اكبري مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: امسال ایمن سازی ۱۱ نقطه پر تصادف به عنوان پروژه‌های ویژه در دست اقدام اداره راهداری زنجان است که ۵۳ میلیارد ریال اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط‌عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در استان زنجان، گفت: بر اساس آخرین آمار از سال ۹۴ تاکنون ۱۰۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در استان زنجان شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ نقطه پر تصادف بوده که طرح اصلاح و ایمن سازی این نقاط در دستور کار است.

ساماندهی ۶۹ نقطه حادثه خیز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، افزود: از ۱۰۵ نقطه حادثه خیز حدود ۶۹ نقطه با اقدامات زودبازده آشکارسازی و ساماندهی شده است و برای ۳۶ نقطه پر تصادف هم طرح ایمن‌سازی تهیه شده است.

علی اکبری ابراز کرد: امسال اصلاح و ایمن سازی ۱۱نقطه پر تصادف به عنوان پروژه‌های ویژه در دست اقدام اداره راهداری استان زنجان است و بیش از ۵۳ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به طرح‌های مهم قابل افتتاح اداره راهداری استان زنجان در دهه فجر در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی دهه فجر پروژه‌هایی راهداری زنجان با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

علی اکبری با بیان اینکه در بحث نقاط حادثه خیز، فاز اول تقاطع غیر همسطح سید جمال الدین اسدآبادی ورودی شهر خرمدره، کمربندی خرمدره، تقاطع مرشون جاده ابهر و کمربندی ابهر به خرمدره به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری استان زنجان، گفت: بهره‌برداری از کار گاه‌های امداد و نجات در تهم و چورزق و پروژه‌های مختلف روکش آسفالت جزو پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

علی اکبری افزود: توجه به ایمن سازی نقاط پر حادثه باعث ارتقای سلامت جانی رانندگان و کاهش تصادفات می‌شود.