شناسهٔ خبر: 77324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد

ارتباط ۱۲۰ راه روستایی قطع است/آسیب ۶۰۰ دستگاه پل/ بازگشایی شریان‌های اصلی استان/ ارتباط موقت با همه روستاها تا پایان هفته

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از تخریب ۳۰ درصد راه های روستایی، آسیب ۶۰۰ دستگاه پل و بسته بودن ۱۲۰ راه ارتباط روستایی در اثر سیل اخیر خبر داد.

ابراهیم جاوشیری با بیان این که در حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان، ۸ هزار و ۶۶۳ کیلومتر راه روستایی،۲هزار و ۶۰۰کیلومتر راه فرعی و هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی داریم، عنوان کرد: در اثر سیل اخیر حدود ۳۰ درصد از راه های روستایی استان و برخی از راه های فرعی تخریب شده است.

او با اشاره به آسیب ابنیه فنی، توضیح داد: حدود چهار هزار و ۲۶۹ پل در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰۰ پل آسیب دیده و دهانه برخی پل ها کاملا تخریب شده است. با کمک راهداران استان راه های اصلی و حیاتی را باز کردیم و اجازه ندادیم شریان های اصلی قطع شود.

 مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان این که در مرحله دوم نوبت به راه های فرعی رسید، عنوان کرد: ظرف ۴۸ ساعت توانستیم ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه فرعی را باز کنیم. در کل استان ۴۶۰ نفر نیروی راهدار کار بازگشایی و مرمت راه ها را انجام می دهند.

جاوشیری افزود: بازگشایی راه ها با استفاده از ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین ،۴۲ دستگاه ماشین استیجاری جمعا با ۲۳۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین و با کمک پیمانکاران محلی منطقه انجام می شود.

او با تاکید بر این که بسیاری از راه های روستایی اکنون باز شده اند، تصریح کرد: بازگشایی برخی راه ها بسیار مشکل است زیرا به طور کامل زیر آب رفته‌اند باید منتظر باشیم تا آب فرو کش کند. برخی راه های روستایی در حاشیه رودخانه هستند و تا زمانی که آب رودخانه فروکش نکند نمی توانیم کار خاصی انجام دهیم.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: اکنون راه های ارتباطی ۱۲۰ روستا که در بستر رودخانه واقع شده اند کاملا قطع است. همکاران ما در محل حضور دارند و در اسرع وقت و به محض فروکش کردن آب رودخانه ها، راه های ارتباطی این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد. تلاش داریم تا پایان هفته ارتباط موقت با همه راه های روستایی برقرار کنیم.

او در پاسخ به این که آب چه زمانی فروکش خواهد کرد، پاسخ داد: در منطقه دشتیاری نفودپذیری آب بسیار کم است و آب کم کم وارد زمین می شود به همین دلیل احتمال می دهیم فروکش کردن آب طول بکشد.