شناسهٔ خبر: 77329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تا‌کنون؛

۹ دستگاه پل عابر پياده در جاده‌های مازندران احداث شد

پل هوایی سرپرست معاونت فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در راستاي ارتقاي ايمني به منظور كاهش تصادفات جاده اي ۹دستگاه پل عابر پياده در جاده های استان نصب و مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، ابوالفضل صفری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اين اداره كل نسبت به اجراي وظايف ذاتي خود در اجراي برنامه‌هاي ايمن سازي عبور و مرور عرضي عابران پياده در نقاط حادثه خيز و به منظور ايمن سازي مدارس و دانشگاه‌هاي حاشيه راه‌ها، احداث پل‌هاي عابرپياده را با بهره‌گيري ازتوان كانون‌هاي تبليغاتي خصوصي در دستور كار دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از مزايا اجراي اين طرح ايجاد امنيت جاني شهروندان در حمل ونقل و تسهيل عبور و مرور، افزايش ظرفيت سواره رو با حذف تداخل جريان عابران و افزايش سرعت وسايل نقليه و افزايش ايمني عابران پياده برشمرد.

صفری اظهار اميدواري كرد که با اختصاص بودجه‌هاي مناسب از سوي سازمان متبوع تعداد بيشتري از پل‌ها با استفاده از فناوري هاي جديد در محورهاي پرتردد حوزه استحفاظي نصب و در اختيار مردم قرار گيرد.

وی افزود: تاكنون تعداد۲۵۰دستگاه پل عابر پياده درمحورهاي استان ونقاط حادثه خيز احداث شده و در نظر است تاپايان سال ۹۸ سه دستگاه پل عابر در نقاط حادثه خيز درمحورهاي مواصلاتي استان باهمكاري بخش خصوصي احداث شود.

سرپرست معاونت فنی این اداره کل درخصوص جمع آوري تابلوهاي غير‌مجازدر از ابتدای سال‌جاري تاکنون گفت: ۱۲۶۳ فقره تابلو غيرمجاز با همكاري ادارات تابعه و نيروي انتظامي جمع آوري شد.