شناسهٔ خبر: 7734 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۱۶

بازدید آخوندی از آزادراه شیراز- اصفهان/ کوتاه شدن ۱۲۰ کیلومتری مسیر

 آزادراه شیراز- اصفهان وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه شیراز -اصفهان از کاهش ۱۲۰ کیلومتری مسیر و صرفه جویی در مصرف سوخت بعد از بهره برداری از این مسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با حضور در قطعه ۶ آزادراه در دست ساخت شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: این آزادراه یکی از مهمترین محورهای توسعه است که در منطقه جنوب ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: این آزادراه یکپارچه ۲۱۰ کیلومتر طول دارد و از منطقه ایزدخواست تا نزدیکی شیراز ادامه می‌یابد. آزادراه شیراز–اصفهان از منطقه زیبای کامفیروز و مناطق بکر طبیعی عبور می کند و دارای زیبایی‌های بسیاری است.

آخوندی درباره ویژگی‌های دیگر این آزادراه توضیح داد: کاهش ۱۲۰ کیلومتری فاصله بین شیراز تا اصفهان با تکمیل این آزادراه می‌تواند در جهت صرفه جویی انرژی و زمان برای مردم و همچنین در سطح ملی دارای صرفه اقتصادی بسیاری باشد. همچنین این آزادراه از سمت اصفهان به کمربندی شرقی اصفهان متصل می‌شود و دیگر نیازی به عبور از اصفهان وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این محور می‌تواند به آزادراه در دست طراحی شیراز – بوشهر و از طرف دیگر به شهر جدید صدرا متصل شود. البته این‌کار به طراحی مهندسی گسترده ای نیاز دارد؛ در همین رابطه مشاورهایی انتخاب شدند و این پروژه به صورت مشارکتی انجام خواهد شد که ۵۰ درصد آن سهم دولت است.

وی از روند پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و افزود: در کل مسیر ۷۰ درصد خاکبرداری و ۳۰  درصد خاکریزی انجام شده و بخش عمده ای از ابنیه فنی و دیوار حایل مسیر نیز احداث شده است. این پروژه در مجموع بین ۲۸ تا ۳۰ درصد پیشرفت دارد و رئیس جمهور در سفر استانی به شیراز دستوری مبنی بر تسریع در ساخت پروژه صادر کرد.

آخوندی افزود: امیدواریم در روسازی محور نوآوری‌هایی در پروژه داشته باشیم و بتوانیم بخشی از روسازی آزادراه بتنی شود که این اقدام هزینه کمتری را در مرحله نگهداری تحمیل می کند. در حال حاضر نیز بیش از ۹۰۰ ماشین راهسازی در پروژه در حال فعالیت است. /

 

 

 

 

 

نظر شما