شناسهٔ خبر: 7736 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۱۷

احداث ۳۲ پروژه راه‌سازی در استان فارس/ اعتبار لازم برای تکمیل ۱۰ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال

احداث ۳۲ پروژه راه‌سازی در استان فارس در حال حاضر ۳۲ پروژه راه و بزرگراهی به طول ۶۰۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در قالب ۸ طرح‌تملک دارایی‌ سرمایه‌ای در استان فارس در دست اجرا است که برای تکمیل به ۱۰ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به اهمیت و موقعیت استان فارس در حمل و نقل جنوب غرب کشور، در حال حاضر ۳۲ پروژه راه و بزرگراهی به طول ۶۰۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در قالب ۸ طرح‌ تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در دست اجرا است. برای تکمیل این پروژه‌ها ۱۰ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، در حالی که بر اساس قانون بودجه سال ۹۴ برای این ۳۲ پروژه در مجموع ۹۵۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

در حال حاضر بزرگراه چهار خطه کنار گذر شمال شرق شیراز، باند دوم بزرگراه شیراز- دشت ارژن – قائمیه – برازجان – بندر بوشهر و قائمیه – نورآّباد – بابامیدان، باند دوم بزرگراه شیراز – فیروزآباد – جم – عسلویه، باند دوم بزرگراه شیراز – استهبان- رونیز- قطرویه- سیرجان، راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان – سعادت شهر و واریانت محور کازرون به کنار تخته توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مرحله احداث قرار دارند. /

نظر شما