شناسهٔ خبر: 77383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم تكريم و معارفه مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالي

معارفه آئين بازنشستگي، تكريم و معارفه مدير كل راهداري وحمل ونقل جاده اي خراسان شمالي با حضور معاون برنامه‌ريزی سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ای، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري استان و جمعي از مسئولين استاني برگزار شد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان خراسان شمالي، در اين آئين خداداد مقبلي معاون برنامه ريزي سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي ضمن تشكر و قدرداني از زحمات ۳۵ساله مهندس بديعي مقدم در حوزه راه وشهرسازي و راهداري وحمل ونقل جاده اي  گفت: بديعي مقدم مديري توانمند بوده كه خدمات ارزنده و شايسته اي را در عرصه كاري خود رقم زده است.

وي در ادامه بيان داشت: در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده ایجاد شده است که البته این میزان راه، سرمایه ملی است که هم راهداران و هم مردم باید در نگهداری از آن تلاش کنند و جاده ها سرمایه ملی و زیربنای توسعه هر جامعه است.

مقبلي افزود: وظیفه این سازمان، انجام اقدامات و خدمات در حوزه حمل و نقل و راهداری، برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای است.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي خاطرنشان کرد: امسال در قالب اجرای طرح ابرار۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مقبلی گفت: تلاش داریم تا پايان سالجاري، تعهد اجرای این میزان آسفالت محقق شود که البته در این حوزه، مشکلاتی همچون نامناسب بودن شرایط آب و هوایی، درگیر بودن با کارهای برفروبی و نیز مشکلات سیل در برخی استان ها، تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مردم شایسته خدمات مطلوب هستند و از مدیریت جدید در این استان انتظار می رود تا صادقانه، نسبت به حل مشکلات مردم تلاش داشته باشد.

در ادامه اين مراسم رجب زاده معاون هماهنگي امور عمراني استانداري نيز ضمن تقدير و تشكر از زحمات وخدمات ارزنده مهندس بديعي مقدم لوحي سپاسي از سوي استاندارخراسان شمالي تقديم وي كرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري خراسان شمالی در مراسم تودیع مدیرکل و معارفه سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: برای ساخت پل در محورهای روستایی استان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است و نبود پل، یکی از مشکلات در محورهای روستایی استان است و این معضل، سبب شد تا مسیر ارتباطی برخی روستاها در سیلاب، مسدود شود.

وی افزود: مسدود شدن راه ها در هنگام بروز حوادثی چون سیل، امدادرسانی به روستاییان را دچار مشکل کرد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: با پیگیری های استاندار، مقرر است ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد پل و ابنیه اختصاص یابد که نیمی از این رقم توسط استانداری و مابقی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین می شود.

وی  گفت: بر این اساس ساخت ۲۱ پل و ابنیه در محورهای روستایی استان در اولویت قرار گرفته است. 

رجب زاده درباره رسالت راهداران گفت: شاید تلاش راهداران کمتر دیده شود اما اقدامات این نیروها، ارزنده و ارزشمند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري خراسان شمالی اظهار داشت: میزان بهره مندی روستائیان استان از راه، پایین تر از میانگین کشوری است که البته در سال های اخیر، تلاش های زیادی شده تا این شاخص ارتقا یابد.

وی افزود: این استان باید به میانگین کشوری در توسعه راه های روستایی برسد و شاخص راه های روستایی استان باید تقویت شود.

در ادامه اين مراسم بديعي مقدم گزارش مختصري از عملكرد و اقدامات صورت پذيرفته  ارائه داد و بيان داشت تقويت زيرساخت‌هاي استان موجب توسعه استان مي‌شود و همه ما باید در اين راه گام برداريم و از مجموعه همكاران خود كه بصورت شبانه روزي فعاليت مي‌كنند تشكر وقدرداني کرد.

سرپرست راهداری وحمل ونقل جاده اي خراسان شمالی نيز با تاکید بر لزوم همفکری در کارها  مطرح كردند رویکرد من انجام کارها به صورت تیمی و مشاركتي است.

جعفر شهامت در آیین معارفه خود اظهار کرد: مسئولیت بزرگ بر دوش من نهاده شده و توفیق خدمت به مردم این استان را یافته ام، تلاش داریم تا پاسخگوی خوبی باشم.