شناسهٔ خبر: 77408 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی لرستان خبر داد

تکذیب شایعه بارش‌های سیل‌آسا/ میانگین بارندگی ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر خواهد بود

بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان مدیرکل هواشناسی استان لرستان ضمن تکذیب شایعه بارش‌های سیل‌آسا در هفته جاری در این استان، میانگین بارندگی در این مدت را ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرد.

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدور هرگونه اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی توسط این اداره‌کل و سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع بارش‌های شدید و سیل‌آسا در هفته جاری در این استان را تکذیب کرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تغییرات جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی کشور، وب‌سایت هواشناسی لرستان، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام خواهد شد، افزود: اخطاریه پخش‌شده در فضای مجازی، مربوط به سیل فروردین‌ماه امسال است که توسط افراد سودجو تاریخ آن برای هفته آتی تغییر یافته است و صحت ندارد.

مرادپور در ادامه از بارش باران، گاهی رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و شهرهای شمالی و شرقی از روز شنبه ۲۸ دی‌ماه تا دوشنبه ۳۰ دی‌ماه خبر داد و با اشاره به اینکه اثر این بارندگی‌ها به شکل جاری شدن روان‌آب‌های سطحی، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه‌آلودگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: متوسط بارش باران در این مدت بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر تخمین‌زده می‌شود و در مناطقی از جنوب و جنوب‌شرق استان، مقادیر بارش قابل‌توجه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با بیان اینکه بارش‌ها از بعدازظهر شنبه تا صبح یکشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود، به ساکنان و مسافران این استان توصیه کرد، در این مدت، تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و از ترددهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای مواصلاتی خودداری کنند. 

وی همچنین به کوهنوردان که قصد صعود به ارتفاعات این استان را دارند توصیه کرد در مدت فعالیت این سامانه بارشی از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و اقدامات پیشگیرانه را به کار بندند.