شناسهٔ خبر: 77418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

تخلفات ۲۲۶ راننده مورد رسیدگی قرار گرفت

تخلفات معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به تخلفات ۲۶۶ راننده و ۲۱۱ شرکت حمل و نقل بخش عمومی استان در نشست های کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ استانی به به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل عمومی برون شهری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری، اظهار داشت: در این مدت ۱۶ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و تعداد ۱۷ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای در استان برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به این اداره کل در سیستان و بلوچستان برای شرکت‌های حمل و نقل بنا به نوع و مرتبه تخلف، رای تذکر کتبی، جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت صادر می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقل بوده‌اند بنا به نوع تخلف و تکرار آن از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند لحاظ و آرای مربوطه ابلاغ شد.

وی درخصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها و کسر تجهیزات ایمنی و عدم اخذ بارنامه و صورت وضعیت نیز برخی تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری سیستان و بلوچستان در این مدت بوده است.

باقری با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده ای و جلب رضایت آنان بیان کرد: این اداره کل بر کلیه فعالیت های بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری استان نظارت مستمر دارد که در این راستا علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات راهداری و حمل و نقل در شهرهای استان و دفاتر نظارت پایانه های بار و مسافر، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱، تلفن ۱۴۱ و درگاه اینترنتی www.140.ir راه ارتباطی ما با مخاطبان بخش است تا بتوانیم نظرات، پیشنهادات و شکایات افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.