شناسهٔ خبر: 77445 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خبر داد

بازديد وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده هرمزگان/طغیان رودخانه‌های جگین و سدیج/آسیب به ۱۲ روستا و ۴۵۰۰واحد مسکونی

سیل مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان ضمن اعلام این مطلب که وزیر راه وشهرسازی و استاندار در مناطق سیل‌زده هرمزگان حضور یافته‌اند از طغیان دو رودخانه جگین و سدیج در استان و آسیب به واحدهای مسکونی و راه‌های ۱۲ روستای پیرامون این دو حوضه آبریز خبر داد.

حامد ذاکری، مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب که مسئولان استان هرمزگان میزبان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استان هستند، از بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده آن استان خبر داد و جزئیات آسیب به واحدهای مسکونی استان را در اولین ارزیابی‌ها اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با اشاره به اینکه سیل دیماه موجب طغیان دو رودخانه جگین و سدیج شده است، گفت: طغیان دو رودخانه جگین و سدیج در دو حوضه آبریز، آسیب‌های فراوانی را به واحدهای مسکونی روستایی پیرامون این دو رودخانه وارد کرده است.

ذاکری ادامه داد: ۱۰ روستای پیرامون حوضه آبریز جگین و ۲ روستای پیرامون حوضه آبریز سدیج دچار آسیب شدند که ارزیابی از میزان تخریب‌ها و امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان با اعلام این مطلب که برآوردهای خسارات سیل در استان هرمزگان ادامه دارد و در صورت نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید میزان تخریب‌ها و آسیب‌ها را به واحدهای مسکونی استان هرمزگان ۱۵۰۰۰ واحد عنوان کرد.

ذاکری افزود: برآوردهای اولیه حالی است که ۱۵۰۰ واحد روستایی تخریب و نزدیک به ۳۰۰۰ واحد اسیب دیده اند که نیازمند احداث و بازسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه با برآورد دقیق میزان خسارات و تصویب در هیات دولت، کار احداث و تعمیر واحدهای تعمیری و احداث واحدهای احداثی آغاز خواهد شد.

به گفته ذاکری، سیل در استان هرمزگان به شهرستان جاسک آسیب وارد کرده است. در حال حاضر نیز بارندگی ها در استان قطع شده و عملیات امدادرسانی و ارزیابی ها ادامه دارد.

گفتنی است با برآورد میزان دقیق خسارت‌ها و تصویب در هیات دولت، برای احداث واحدهای تخریبی وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومانی به اضافه ۱۲ میلیون بلاعوض به سیل‌زدگان اختصاص خواهد یافت. به گفته جودی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رقم تسهیلات تعمیرات ۱۵ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان بلاعوض است.