شناسهٔ خبر: 77467 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مديريت بحران و تجهيز ماشين‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

آغاز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در ۱۸ استان از دیروز/ تلاش شبانه روزی راهداران مانع از انسداد جاده‌ها بر اثر برف سنگین شد

محمد رودباری مدیرکل دفتر مديريت بحران و تجهيز ماشين‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از «آغاز عملیات برف روبی و نمک پاشی در ۱۸ استان از روز گذشته خبر داد و گفت: تلاش شبانه‌روزی راهداران و انجام به موقع عملیات راهداری زمستانی مانع از انسداد جاده‌ها به دلیل بارش برف سنگین شد و تردد در تمامی محورها برقرار است.

محمد رودباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شرایط نا مساعد جوی طی شبانه روز گذشته در کشور و تمهیدات سازمان برای جلوگیری از انسداد جاده‌ها اظهار داشت: پس از استماع گزارش هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی به کشور، کلیه امکانات شامل ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات،۱۲۳۰۰ پرسنل راهداری در ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستانی مستقر شدند و تجهیزات لازم نیز مانند شن، نمک و سوخت در راهدارخانه تامین شد.

وی با بیان اینکه «از دیرزو عملیات  برف‌روبی و نمک پاشی در ۱۸ استان کشور شروع شده است» افزود: بارش شدید برف از ساعت ۳ بامداد ۲۹ دی ماه در استان تهران آغاز شد و خروجی‌های تهران از سمت کرج، ساوه، قم، محور‌های هراز و فیروزکوه به سمت سمنان با بارش سنگین همراه بود که البته طبق پیش‌بینی‌ها تا امشب نیز ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مديريت بحران و تجهيز ماشين‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان داشت: به رغم اینکه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین با کولاک و برف سنگین درگیر بودند، ‌اما با همت و تلاش نیروهای راهداری، کلیه محورهای  شریانی، اصلی و فرعی باز است و تردد در محورهای این استان‌ها جریان دارد.

رودباری یادآور شد: با اقدامات شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های کشور و استان‌ها، راهداران و  حضور مستمر مدیران کل، معاونان و روسای ادارات راهداری در زمان انجام عملیات راهداری زمستانی و همچنین انجام بازدید‌های میدانی در سه استان تهران،‌ قم و مازندران نیز تردد برقرار است و هیچگونه انسدادی در راه‌های این استا‌ن‌ها رخ نداده است.  

وی خاطرنشان کرد: برای تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر کشور به همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های سراسر کشور مطلع شوند.