شناسهٔ خبر: 77469 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش در تمام کشور به جز جنوب‌شرق/ تداوم بارش‌ها در تهران تا بعدازظهر/ معابر و جاده‌ها لغزنده است؛ احتیاط کنید

برف کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در تمام مناطق کشور به جز مناطق جنوب‌شرق خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور، امروز به‌جز جنوب‌شرق در سایر مناطق، شاهد بارندگی هستیم و فردا نیز این سامانه بارشی به سمت نیمه‌شرقی می‌رود و در نیمه‌شرقی و سواحل دریای خزر، بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که از اواخر روز دوشنبه نیز این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، افزود: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر دوشنبه ۳۰ دی‌ماه از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌های پراکنده باران و برف در این مناطق آغاز می‌شود و روز سه‌شنبه، علاوه بر این مناطق در دامنه‌های غربی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز را هم در بر می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد:  برای روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه، کل نیمه‌غربی و جنوب کشور بارندگی دارد و روز پنجشنبه به جز شمال‌غرب و جنوب‌شرق در سایر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی گفت: برای سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش بادهای شدید را پیش‌بینی می‌کنیم و آب‌های شمال و جنوب کشور در این مدت متلاطم است. ضمن این‌که بارش‌ها امروز در تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، قم، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، مرکزی، همدان و سمنان شدت بیشتری دارد و یخبندان، لغزندگی معابر و اختلال در تردد را در معابر شهری داریم. ضمن این‌که محورهای مواصلاتی نیز در این مدت، لغزنده و مه‌آلود است و کسانی که قصد تردد در این محورها را دارند باید مجهز به تجهیزات زمستانی باشند. فردا نیز با توجه به کاهش دما در این مناطق، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها ادامه خواهد داشت. بارش‌ها در تهران نیز تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر به‌تدریج کاهش ابر را خواهیم داشت.