شناسهٔ خبر: 77495 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می‌کند

اعلام فراخوان رویداد استارتاپی "کمپ" برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی‌ و‌ معماری

رویداد استارتاپ کمپ شرکت بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران، فراخوان رویداد استارتاپ کمپ برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی و معماری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران با مشارکت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، در راستای سیاست‌های طرح رویش این وزارتخانه و رویکرد ایجاد اکوسیستم و بستر حمایتی مناسب برای توسعه کارآفرینی در حوزه‌های مرتبط با توسعه مسکن، شهر و بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر دارد نسبت به برگزاری استارتاپ کمپ حوزه‌های شهرسازی و معماری با هدف، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر در حوزه‌های بازآفرینی شهری و توسعه مسکن اقدام کند.

محورهای عمومی و اختصاصی

ارتقای کیفیت زندگی و زیست‌پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری(سکونتگاه‌های غیر رسمی،  محدوده‌های تاریخی، بافت‌های میانی)، توسعه پایدار شهری، شهر هوشمند، تاب‌آوری شهری‌، انرژی و پایداری در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل از جمله محورهای عمومی این رویداد استارتاپی عنوان شده است.

همچنین، روش‌های تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری، ارتقای مشارکت‌های مردمی در پروژه‌های بازآفرینی شهری، طراحی و ساخت مسکن و مقاوم‌سازی در بافت‌های ناکارآمد شهری، ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی ساکنان محله‌های ناکارآمد شهری و تامین مالی جمعی در پروژه‌های بازآفرینی شهری به‌عنوان محورهای اختصاصی رویداد استارتاپ کمپ آورده شده است.

شرایط شرکت‌کنندگان:

طرح‌هایی مجاز به ثبت‌نام می‌باشند که واجد ایده‌ای اولیه باشند و یا نسبت به ایجاد محصول اولیه  MVP اقدام کرده‌اند. همچنین طرح‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی، طرح‌های ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مسائل سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌هایی که درمراکز رشد و یا شتاب دهنده‌های کسب و کار حضور داشته و توسط آن‌ها معرفی شوند در اولویت قرار خواهند داشت.

معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها

ارزش ایجادی طرح، ظرفیت رشد کسب و کار، توان مدیریتی و کارشناسی تیم استارتاپ، نوآوری و خلاقیت طرح، مزیت رقابتی طرح، میزان دسترسی به زیرساخت‌ها و مواد اولیه و زودبازده بودن طرح از جمله معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها در این فراخوان عنوان شده است.

متقاضیان شرکت در استارتاپ کمپ تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری مهلت دارند تا رزومه خود را به همراه گزارش «خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده» در قالب فایل پاورپوینت به دبیرخانه رویداد به نشانی startup@UDRC.ir   ارسال کنند.

شایان ذکر است، گزارش خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده باید در برگیرنده سرفصل‌های، نام محصول/خدمت، بیان مختصر کاربرد محصول/خدمت، تشریح طرح اقتصادی و بازار قابل توسعه محصول و دلایل سودآوری محصول/خدمت باشد.

نفرات اول تا سوم ضمن دربافت گواهی از حمایت‌های نهادی شرکت در تسهیل دریافت مجوزها و کمک به رشد کسب و کار بهره‌مند خواهند شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۸۷۵۷۳۱۲۰-۰۲۱ تماس بگیرند.