شناسهٔ خبر: 7750 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پیروز حناچی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

نقد فضای شهری با ابزار هنر از الزامات جامعه معاصر است/ لزوم تحقق معماری‌ ایرانی‌ ـ اسلامی در ساختمان‌های شهری

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقد بنا و فضای شهری توسط اقشار مختلف جامعه گفت: در مباحث تئوریک به راهبردها نیز توجه داریم.

پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تاکید بر لزوم همراهی نگاه هنرمندانه با مهندسی، نقد بنا و فضای شهری با ابزار هنر را از الزامات جامعه معاصر برشمرد و اظهار کرد: نقد بنا و فضای شهری از منظر عکاسان و کاریکاتوریست‌ها سرآغازی است برای ادامه‌دار شدن این قبیل از برنامه‌ها تا رسیدن به نتیجه‌ای که شهرها را ملزم به رعایت برخی از اصول کند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش و هدف ما از برگزاری همایش و نمایشگاه «نقد بنا و فضای شهری»، بررسی این موضوع از نگاه هنرمندان بود. برخلاف نگاه معماران و مهندسان، نگاه هنرمندان به بنا و فضای شهری نگاهی هنرمندانه است که عناصر زیبایی‌شناسی در آن موج می‌زند.

وی ادامه داد: هدف ما تولید هنر در این موضوع مهم بود و قرار است آثار هنرمندان را در کتابی جمع‌آوری کرده و چاپ کنیم.

حناچی با تاکید بر اینکه اقشار مختلفی راجع به فضای شهری می‌توانند اظهارنظر کنند افزود: طبیعی است وقتی می‌خواهیم بحث‌های تئوریک مطرح کنیم به راهبردها نیز توجه داریم. هنر ابزاری است که می‌تواند برای مهندسان و جامعه‌ شهری راهگشا باشد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به معماری ایرانی اسلامی در بناها و فضای شهری اظهار کرد: معماری‌ ایرانی‌ اسلامی نوع بدیعی از معماری انسانی است و همه تصمیمات در این معاونت در راستای تحقق این نوع خاص از معماری است. /

برچسب‌ها:

نظر شما