شناسهٔ خبر: 77527 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

آماده باش کامل تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی

یک روز برفی در فرودگاه امام خمینی (ره) مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد: تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی در آماده باش کامل هستند تا به محض شروع بارش ها، عملیات برف روبی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد مهدی کربلایی با بیان این که هم اکنون شرایط جوی پایدار است و نشست و برخاست پروازها نیز طبق زمان بندی در فرودگاه امام (ره) انجام می شود، گفت: تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی در آماده باش کامل هستند تا به محض شروع بارش ها، عملیات برف روبی را انجام دهند.

کربلایی در بازدید از اعضای تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز و اقدام سریع در خصوص برف روبی مسیرهای دسترسی، معابر، سطوح پروازی و اپرون باعث شد تا هیچگونه خللی در انجام پروازهای فرودگاه امام (ره) به دلیل بارش برف ایجاد نشود.

او با اشاره به تغییر مسیر ٤ پرواز فرودگاه امام (ره) به اصفهان در نخستین لحظات بارش برف گفت : به دلیل مه غلیظ و کاهش دید افقی به زیر ٤٠٠ متر، امکان فرود ایمن این پروازها در فرودگاه امام (ره) وجود نداشت و باتوجه به اینکه انجام ایمن عملیات پروازی مهمترین اولویت شهر فرودگاهی است، با هماهنگی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این پروازها به اصفهان تغییر مسیر دادند و بلافاصله پس از افزایش دید افقی به تهران بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)،کربلایی افزود: یکی دیگر از اقدامات قابل تقدیر تیم های عملیات زمستانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برف روبی مسیرهای دسترسی و معابر شهر فرودگاهی بود به گونه ای که باوجود بارش شدید برف، تردد خودروها به صورت روان در این مسیرها جریان داشت.