شناسهٔ خبر: 77528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استانی انجام شد

بررسی دو طرح گردشگری و زیست محیطی در استان خراسان شمالی

IMG-2708.jpg معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یازدهمین کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو بیان کرد: این جلسه در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور اعضاء تشکیل شد.

وی اظهار داشت: دو طرح مهم اقتصادی و گردشگری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، این طرح ها که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان شیروان قرار است کلید بخورد؛ شامل طرح گردشگری مجموعه تفریحیتوریستی روستای بیگان شیروان و همچنین واحد تولید پرک هات واش از پت ضایعاتی قابل بازیافت است.

دادجو در خصوص طرح مجموعه تفریحی – توریستی روستای بیگان افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار شامل فضاهایی از جمله مجموعه پرورش اسب و سوارکاری، باغ پرندگان، سوئیت های اقامتی و هتل و تالار، رستوران های سنتی و مدرن، بازارچه صنایع دستی و لبنیات عشایری است که یکی از طرح های بزرگ گردشگری استان بوده و در توسعه اقتصادی منطقه و روستاهای همجوار نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین طرح تولید پرک از ضایعات پت که طرحی کاملا سازگار با طبیعت بوده و کار اصلی آن بازیافت مواد پلاستیکی مانند بطری‌ها است در زمینی به مساحت یک هکتار در اراضی روستای حصاردوین شیروان مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: در سال جاری تعداد ۱۱ جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، شهری، عشایری و آمایش محیط زیست استان برگزار و  ۹۷ موضوع به تصویب کارگروه فوق رسیده است و از این مصوبات تعداد ۷۴ موضوع مورد موافقت و ۱۷ درخواست مورد مخالفت و  ۶ مورد از دستور کار خارج شده است.