شناسهٔ خبر: 77548 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن‌آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت تسهیلات اسکان موقت زلزله‌زده‌های آذربایجان‌شرقی

زلزله مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: برای ۳ هزار خانوار روستایی که واحد مسکونی خود را در زلزله ۱۷ آبان میانه از دست دادند یا کانکس تهیه شده و یا تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای ۳۰۰ خانوار کانکس واگذار شده و برای ۲۷۰۰ خانوار تسهیلات اسکان موقت به منظور اجاره بها پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه آواربرداری بیش از ۲۲۵۰ واحد مسکونی تاکنون انجام شده است، افزود: برای واحدهای دامی تاکنون ۱۰۰۰ فقره تشکیل پرونده شده است.

باباپور اظهار امیدواری کرد: تا پایان بهمن ماه سالجاری مقاوم سازی تمامی واحدهای تعمیری و تا پایان تیر ماه سال آینده بازسازی تمامی واحدهای دائمی به اتمام برسد.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان‌باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد. بر اساس تصمیم دولت قرار شد  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود. علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است.