شناسهٔ خبر: 77555 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پشتیبانی خدمات و رفاه:

از هیچ یک از مشکلات نمی ترسیم/ رفاه الزاما مادی نیست/ رفاه ذهنی کارکنان اهمیت زیادی دارد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل دفتر خدمات پشتیبانی و رفاه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر پشتیبانی، خدمات و رفاه وزارت راه و شهرسازی با حضور عیسی حسینی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پشتیبانی خدمات و رفاه وزارت راه و شهرسازی با حضور عیسی حسینی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و ضمن تکریم و قدردانی از زحمات حسین الماسی،‌ ارسلان مالکی به عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی شد.

عیسی حسینی در این مراسم با اشاره به اهمیت و اثرگذاری اداره کل پشتیبانی خدمات و رفاه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در شرایط امروز که کشور با محدودیت منابع  مالی مواجه است،‌ نیازمند مشارکت تمامی کارکنان، کارمندان و افراد باتجربه در وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی افزود: نیازمند حاکم کردن فرهنگ جدید سازمانی و ایجاد حس تعلق و مسئولیت‌پذیری در شرایط فعلی، حاکم کردن اصل صرفه جویی  و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری هستیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «از هیچ یک از مشکلات نمی‌ترسیم» تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه بزرگ با فرصت‌های فراوان است و برای رفع مشکلات و انجام وظایف سنگین نیازمند مدد الهی هستیم.

حسینی مقوله رفاه برای کارکنان را یک اولویت مهم و بزرگ عنوان کرد و گفت: در اهمیت رفاه همین بس که سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌‌ریزی‌ها بر اساس رفاه حال کارکنان اتخاذ شود و هنگامی که از رفاه صحبت به میان می‌آید رابطه مستقیم و معنا دار آن با مدیریت هزینه‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه «اگر رفاه به عنوان نیاز دست دوم کارکنان پنداشته شود، یک اشتباه مفهومی است» گفت: در واقع رفاه نیاز بنیادین، اساسی  و از نظر امنیت اثرگذار است. لذا در نظر داریم اداره کل پشتیبانی خدمات و رفاه وزارت راه و شهرسازی را به قدری برجسته کنیم تا به الگویی برای شرکت ها و سازمان‌های تابعه تبدیل شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بسیاری از عواملی که برای کارکنان رفاه ایجاد می کند، الزاما مادی نیست. از این رو رفاه ذهنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حسینی یادآور شد: اگر از مواردی همچون تبعیض پرهیز شود و اقداماتی از قبیل تکریم و ارج نهادن به کارکنان در دستور کار قرار گیرد،‌  رفاه ذهنی ایجاد می‌شود. بنابر این باید به کرامت انسانی توجه ویژه داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بر بازنگری در مباحث درمانی،‌ بیمه و مجموعه خدمات عمومی تاکید کرد و گفت: باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شوند.