شناسهٔ خبر: 77583 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر شعب استان کردستان خبر داد

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به متقاضیان مسکن

بانک مسکن مدیر شعب استان کردستان از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان کردستان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، جلال‌الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس بانک مسکن در ایران گفت: بانک مسکن با هدف تامین مالی برای اقشار متوسط شهری و توسعه بخش مسکن و ایجاد سرپناه برای ایرانیان در سال ۱۳۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۴۷ نیز با افتتاح اولین شعبه در شهر سنندج، افتخار ۵۱ سال خدمت به مردم شریف کردستان دارد.

سلیمی مانده تسهیلات بانک مسکن در سطح استان را ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که ۹۰درصد این میزان در حوزه مسکن و ۱۰ درصد در حوزه‌های دیگر از جمله خود اشتغالی و قرض الحسنه ازدواج و بخش تجاری بوده‌ است.

وی تسهیلات بانک مسکن را عامل اصلی توسعه بخش مسکن عنوان کرد و افزود: تسهیلات مسکن در حوزه ساخت برای یک‌ هزار و ۳۶ واحد، در حوزه خرید ۵۸۵ واحد و در زمینه تعمیرات برای یک‌ هزار و ۲۶۰ واحد پرداخت شده است.

مدیر شعب کردستان از قسط بندی تسهیلات دو هزار و ۹۹ واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: بانک مسکن در راستای کمک به ازدواج آسان و ایجاد اشتغال، در سال جاری ۵۱۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۳۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی پرداخت کرده است.

سلیمی به پرداخت ۶۹۱ فقره تسهیلات برای احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و یادآور شد: تا آخر امسال در قالب طرح اقدام ملی و مسکن محرومین، پرداخت تسهیلات ساخت به ۲ هزار و ۴۵۰ واحد را آغاز می‌کنیم.

وی دو طرح اقدام ملی و مسکن محرومین، را از جمله برنامه های مهم بانک مسکن ذکر کرد و افزود: در راستای طرح اقدام ملی، بانک مسکن به عنوان بانک عامل طرح اقدام ملی، در مرحله اول در استان کردستان در ساخت ۲۴۵۰ واحد این طرح مشارکت مالی دارد.

مدیر شعب کردستان با بیان اینکه این بانک، اولین گام‌ها را برای بانکداری اجتماعی برداشته‌ است تصریح کرد: در بانکداری سنتی رابطه بانک و مشتری بر اساس پول است اما در بانکداری اجتماعی ارتباط بر مبنای فعالیت اجتماعی فرد است که امید است بتوانیم در این زمینه در سطح کشور پیش قدم باشیم.

وی از برگزاری کمپین آب و خاک به منظور حمایت از مصرف بهینه آب و حفظ خاک به عنوان یکی از مهمترین برنامه های بانک در راستای مسوولیت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر کمپین آب و خاک، مدیریت شعب استان در جهت عمل به مسوولیت اجتماعی بانک، طرح بانکدار سبز در جهت کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست، ایجاد اولین کتابخانه درون شعبه ای در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی، مشارکت در جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را به منظور و موجب تقویت فرهنگ زیستی مشتریان و ایجاد ارتباط معنوی با آن ها اجرا کرده است.