شناسهٔ خبر: 77610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر را تشریح کرد

افتتاح ۸۴ کیلومتر راه/بسته شدن پرونده مسکن مهر با افتتاح ۱۵۳ واحد/ آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه راهسازی

دکتر قاری قران بمناسبت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، ۱۱ پروژه راهسازی بطول ۸۴ کیلومتر ، ۱۵۳ واحد مسکن مهر، ۲ باب مسجد، یک باب مدرسه، پروژه توسعه ساختمان فرمانداری اصفهان و یک پروژه بازآفرینی شهری افتتاح و عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در سطح استان آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام مبارک دهه فجر، ۸۴ کیلومتر پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۷۲۲ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.   

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: احداث باند دوم محورهای نایین – انارک بطول ۳۲ کیلومتر، بادرود  – کاشان بطول ۱۴ کیلومتر، دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین  بطول ۳ کیلومتر،  کاشان – برزک - ورکان بطول ۶ کیلومتر با اعتبار ۴۶۸ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در بخش راهسازی و در این ایام مبارک افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.  

تکمیل عملیات راهسازی و انجام آسفالت گرم محورهای باند دوم تیران – سامان بطول ۶ کیلومتر، تقاطع غیر همسطح گلشن و واریانت اصلاح مسیر بطول ۳.۵ کیلومتر، سفید شهر – کاشان – نوش آباد بطول ۹ کیلومتر و احداث میدان کفران بطول یک کیلومتر از دیگر پروژه های راهسازی در سطح استان است که در این ایام و با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد ریال افتتاح می شود.  

قاری قرآن به افتتاح پروژه راه‌های روستایی در این ایام اشاره داشت و گفت: تکمیل و آسفالت گرم محور آغداش – اسلام آباد بطول ۴ کیلومتر، بهسازی و آسفالت گرم محور شاپورآباد – محسن آباد بطول ۳.۵ کیلومتر و احداث محور مبارک آباد – اله آباد بطول ۲.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود. 

این مقام مسئول اظهار داشت: در این ایام ۱۵۳واحد مسکن مهر قهجاورستان، دو باب مسجد در شهرضا و شاهین شهر، یک باب مدرسه ۱۲کلاسه درشاهین شهر و بازآفرینی بازار تاریخی شهرضا جمعا با اعتبار۱۱۰میلیارد ریال افتتاح و پرونده مسکن مهر استان نیز امسال بسته می‌شود.

قاری قرآن درخصوص پروژه های عمرانی آماده کلنگ زنی در دهه فجر گفت: باند دوم تیران – سامان بطول ۱۴ کیلومتر و آسفالت محور چادگان بطول حدود ۳ کیلومتر از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آن با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.  

وی در پایان از افتتاح پروژه توسعه ساختمان فرمانداری اصفهان در حوزه مهندسی و ساخت خبر داد و گفت: این ساختمان با مساحت ۲۳۵۰ متر مربع و با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در این ایام تکمیل و تحویل دستگاه بهره بردار می شود.