شناسهٔ خبر: 77614 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازى بنياد مسكن خبر داد

پایان ارزيابى ٨٠ گروه كارشناسى در مناطق سيل‌زده/ آغاز بازسازى‌ها در چابهار/ توزيع تنخواه ١٠٠ ميليارد تومانى بين دستگاه‌هاى اجرايى مناطق سيل‌زده

عزیزالله مهدیان معاون بازسازى بنياد مسكن انقلاب اسلامى با اشاره به اينكه ارزيابى ٨٠ گروه كارشناسى هفته آينده در مناطق سيل زده به اتمام مي رسد از توزيع تنخواه ١٠٠ ميلياردتومانى بين دستگاه هاى اجرايى مناطق سيل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، عزیزالله مهدیان، معاون بازسازى بنياد مسكن انقلاب اسلامى در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اقدامت بنياد را در مناطق سيل‌زده استان سيستان و بلوچستان برشمرد.

مهديان با اشاره به اينكه یکشنبه دولت اعتبارات مورد نیاز مناطق سیل‌زده را تصویب کرد، گفت: علاوه بر تصويب اعتبارات دولت براي بازسازي مناطق سيل‌زده، ۱۰۰ میلیارد تومان هم تنخواه به ما داده شد که پرداخت کمک‌های معیشتی را شروع کردیم و به دستگاه‌های اجرایی مناطق سیل‌زده هم تنخواه برای اجرای کارهایشان داده شده است. 

معاون بنیاد مسکن گفت: در بحث بازسازی ۸۰ گروه کارشناسی را در سطح استان بسیج کرده ایم که تا اواخر هفته آینده کار کارشناسی را به اتمام می‌رسانند. اما از فردا کار بازسازی را در روستا‌های چابهار شروع می‌کنیم. 

مهدیان يادآور شد: در مناطق روستایی ۴۰ میلیون وام قرض الحسنه و ۱۰ میلیون بلاعوض و ۲۰ میلیون هم وام معیشتی در نظر گرفته شده است و در روستا‌ها هم ۱۰ میلیون برای اسکان موقت داده می‌شود.

مهدیان همچنين در بخشى از صحبت هاى خود خصوص مسکن خانوده‌های فرعی در مناطق سیل‌زده خوزستان، توضيح داد: این خانواده‌ها می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، اما ستاد معین دیگر کمکی نمی‌کند.