شناسهٔ خبر: 77618 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

الزامات منطقه یک آزادراه تهران-شمال در ایام پیک سفر/ تلاش دولت برای کاهش نرخ عوارضی پیشنهادی

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: تردد در ایام پیک سفر از منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال برای جلوگیری از پس‌زدگی ترافیک در نقطه اتصال به جاده چالوس و بزرگراه شهید همت (تهران) نیازمند اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی خاص است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی با اشاره به زمان بهره‌برداری آزمایشی منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته میان وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد، تاریخ دقیق بهره‌برداری از منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال در شورای‌عالی ترابری و کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این آزادراه مشخص شود.

وی افزود: در نظر داریم قبل از اینکه منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال به صورت رسمی به بهره‌برداری برسد،‌ چند روزی به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا موارد جزئی نیز شناسایی و رفع شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه «ظرفیت و ترافیک عبوری منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال در شرایط عادی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد بود» تاکید کرد: تردد در منطقه ۱ برای ایام پیک سفر نیازمند اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی خاص برای جلوگیری از پس‌زدگی ترافیک در نقطه اتصال به جاده چالوس و بزرگراه شهید همت (تهران) است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض منطقه یک آزادراه تهران-شمال به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به توقف پشت گیت‌های عوارضی انجام می‌شود.

خادمی با اشاره به مبلغ عوارضی منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال نیز گفت: نرخ پیشنهادی برای عوارضی این منطقه از آزادراه تاکنون به تصویب نرسیده و دولت در حال انجام بررسی‌های لازم برای تصویب نرخی پایین‌تر از نرخ پیشنهادی ارائه شده است.