شناسهٔ خبر: 77665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان:

اسلامی از راه‌آهن اینچه‌برون بازدید می‌کند

سفر وزیر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه در سفری یک‌روزه و برای بررسی آخرین وضعیت چند طرح عمرانی و زیربنایی از طریق فرودگاه گرگان وارد استان گلستان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی قرار است در ادامه این سفر از ایستگاه بین المللی راه آهن شهر مرزی اینچه‌برون در مرز استان گلستان با کشور ترکمنستان دیدن کند.

منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران است که با راه اندازی آن در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا کرد.

بررسی چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود، بازدید از پروژه غیرهمسطح کمربندی شهرهای علی آبادکتول و گرگان از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به گلستان است.

راه‌آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود با یک خط ریلی به چابهار متصل می‌شود و این طرح کشورهای شمالی دریای خزر را به خلیج‌فارس و دریای عمان متصل خواهد کرد.

مطالعه و اجرای طرح احداث خط آهن اینچه برون - شاهرود که از مسیر گنبدکاووس - آزادشهر و خوش ییلاق می گذرد بیش از ۲ دهه قدمت دارد که به دلیل کمبود نقدینگی اجرای آن با تاخیر مواجه شده است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آخرین برنامه خود در گلستان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفت و گو می کند.

در این سفر حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای، خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری، رسولی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و نبیان معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن، حضور دارند.