شناسهٔ خبر: 77670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد

رعایت مقررات رانندگی، کاهش حوادث جاده ای را تضمین خواهد کرد

رعایت مقررات رانندگی، کاهش حوادث جاده ای را تضمین خواهد کرد مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بی احتیاطی و عدم توجه به مقررات رانندگی نقش به سزایی در حوادث جاده ای در خراسان شمالی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید عبدالمجید نژاد صفوی در جلسه شورای اداری شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: جایگاه حوادث جاده ای در کشور ما جایگاه مناسبی نیست و بحث فرهنگ سازی رانندگی می تواند حوادث جاده ای را کاهش دهد.

وی به بحث آموزش در کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و افزود: نهادینه نمودن آموزش و فرهنگ رانندگی از مراحل ابتدایی تحصیل توسط آموزش و پرورش و مساعدت فکری رسانه ها و فضای مجازی نقش اثر بخشی در کاهش حوادث ایفا خواهد کرد.

نژاد صفوی تصریح کرد: منظر آرایی جاده ای، احداث پارکینگ، فضای سبز، سکوهای نماز و ... از جمله خدماتی است که انشاالله باید در همه محورها عملیاتی شود تا رانندگان در صورت احساس خستگی بتوانند توقف کوتاه مدت داشته باشند و تحقق این موارد نقش قابل توجهی در کاهش حوادث به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: احترام به مخاطبین جاده ای، توجه به دستورات و همکاری با پلیس راه و عوامل راهداری، رعایت سرعت مطمئنه و اطمینان از سلامت خودرو از دیگر عوامل اثربخش در کاهش تصادفات می باشد.

نژاد صفوی ضمن تشریح اهداف وزارت متبوع در حوزه مسکن و راه و تلاش همه جانبه در راستای تسریع در اجرای پروژه ها یادآوری کرد: باید تلاش کرد مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها را منظر آرایی و با احداث فضای سبز و جذابیت، زمینه توسعه گردشگری، آرامش و آسایش مسافرین را فراهم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خطاب به روسای ادارات شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: ما خدمتگزار مردم هستیم و نباید به مردم قولی دهیم که نمی توانیم اجرا کنیم و باید با مردم صادق بود و با روی خوش با شهروندان صحبت کنیم و برخورد مناسب داشته باشیم.

روح الله حسین پور سرپرست فرمانداری راز و جرگلان نیز در این جلسه اظهار داشت: راه بستر توسعه است و برای توسعه شهرستان باید زیر ساخت ها آماده باشد و باید کمک شود تا گره راه ها باز شود.

وی به طول راه های شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد و افزود: در کل شهرستان 274 کیلومتر راه وجود دارد که 50 کیلومتر راه فرعی درجه 2 و 224 کیلومتر راه روستایی است. از کل راه های روستایی شهرستان نیز 190 کیلومتر راه خاکی و 50 کیلومتر نیز راه شوسه آماده آسفالت داریم.

لازم به ذکر است در پایان جلسه، مدیر کل راه و شهرسازی استان به همراه فرماندار و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و بخشدار از محور راز به شیرین دره بازدید کردند.