شناسهٔ خبر: 77711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۲۶هزار کيلومتر-باند از راه‌های استان آذربايجان شرقی

48973f33-c0e3-4372-965b-78e026afe7ac.jpeg درایام بارش‌های اخیر ۲۶ هزار کیلومتر-باند از راه‌های استان آذربایجان شرقی توسط اکیپ‌های راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با اعلام این خبرافزود: درعملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر درکلیه محورهای استان۸۰۰۰ تن مخلوط شن ونمک مورد استفاده قرارگرفته است.

اروجعلی علیزاده گفت: دراین ایام نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۴۹۷خودرو که به عناوین مختلف دربرف و کولاک گرفتارشده بودند، کردند.

وی تعداد ماشین آلات سبک وسنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این۴۶۶ دستگاه شامل بلدوزر, لودر, گریدر, کامیون, برف خور, نمک پاش, تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک وسنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده‌اند.

علیزاده افزود: ۱۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی درگیر در عملیات برف‌روبی بوده اند.

وی راههای تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ويژه در محورهای پرتردد نسبت به خدمات‌رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام کرده است.

علیزاده همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان ازطریق تلفن گویای ۱۴۱در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد.