شناسهٔ خبر: 77715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد

بهره برداري از۲۳پروژه راه وشهرسازي گيلان دردهه مبارک فجر

گیلان -مسکن مهر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۳ پروژه در حوزه راه و شهرسازی گیلان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازي گيلان، ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۵۹۷ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است، گفت: بهسازی و آسفالت ۳۰.۷ کیلومتر از راه های روستایی، احداث ۶ دستگاه پل ارتباطی در مناطق روستایی و بهره برداری از ۷۸۵ واحد مسکن مهر ازجمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به افتتاح ۷۸۵ واحد مسکن مهر در استان گیلان گفت: این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر ۵۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درشهرهای رشت، آستارا، فومن و تالش به صورت تعاونی و سه جانبه به بهره‌برداری می‌رسد. 

پدرام با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان خاطر نشان کرد: در گیلان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی و به طبع تنوع فراورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل‌ونقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانتر فرآورده‌ها به بازار مصرف، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین استان است، بطوریکه طی سال‌های اخیر بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته و از سطح میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.

 وی شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان را بالغ بر ۵۶.۸ عنوان کرد و گفت: طول کل راه‌های روستایی استان گیلان ۹۲۴۸ کیلومتر است که از این میزان، ۵۲۵۳ کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاثیر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرآیند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی به‌عنوان شريان‌های حياتی نقش تعيين‌كننده‌ای در توسعه همه‌جانبه به ويژه توسعه اقتصادی و مراودات تجاری و...  دارند و اين موضوع به ‌ويژه در استان گيلان به ‌عنوان استانی توريست‌پذير از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.