شناسهٔ خبر: 77754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

تشکیل کمیته راهبری ایجاد دهکده لجستیک در استان قزوین

C:\Users\f.eftekhari\Desktop\inline.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تفاهم نامه ایجاد دهکده لجستیک در استان قزوین گفت: برای پیشبرد هر چه بهتر طرح و در نظر گرفتن همه جوانب با توجه به گسترده بودن موضوع، کمیته راهبری تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه بررسی موضوع مطالعات و مکان یابی دهکده لجستیک در استان که با حضور معاون عمرانی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دفتر فنی لجستیک راه آهن کشور و جمعی از مدیران کل و مسئولین استان برگزار شد، عنوان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ایجاد دهکده لجستیک در استان با توجه به سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای برنامه ششم توسعه کشور، میان معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار قزوین در تاریخ 26 آذر 98 منعقد شد.

وی افزود: در سند آمایش لجستیک کشور، استان قزوین با قرار گرفتن در گذر گاه های شمال به جنوب و غرب به شرق در بخش های جاده ای و ریلی، برای ایجاد دهکده لجستیک انتخاب شده است.

مبارک قدم بیان داشت: استان قزوین به دلیل وجود تلاقی ریل و جاده و همچنین نزدیکی و ارتباط ریلی و زمینی با بندر انزلی، به عنوان بندر خشک برای این بندر پیش بینی شده است که این بندر می تواند در مجموعه دهکده لجستیک قزوین واقع شود.

دبیر کارگروه زیربنایی و شهرسازی گفت: برای پیشبرد هر چه بهتر طرح و در نظر گرفتن همه جوانب با توجه به گسترده بودن موضوع احداث دهکده لجستیک، نیازمند تشکیل کمیته راهبری ایجاد دهکده لجستیک در استان هستیم.

وی افزود: در دهکده لجستیک فعالیت ها در سطح ملی و همچنین بین المللی خواهد بود که کاهش قیمت تمام شده بار، افزایش سهم ریلی بار، کاهش زمان حمل و نقل ترکیبی، کاهش تلفات رانندگی، کاهش ضایعات بار و در مجموع حمایت از تولید و مصرف کننده از مهم ترین هدف های سند آمایش لجستیک کشور است.

همچنین معاون عمرانی استاندار در این جلسه ضمن موافقت با پیشنهاد تشکیل کمیته راهبری دهکده لجستیک استان گفت: لازم است این کمیته راهبری هر چه سریع تر تشکیل شده و فراخوان ها جهت بکارگیری مشاور انجام شود، همچنین اتاق بازرگانی همزمان با انجام مطالعات مکان سنجی می تواند سرمایه گذاران مورد نظر را جذب کرده و پیشنهادات آنها را دریافت و ارائه نماید.

علی فرخ زاد خاطر نشان کرد: موضوع ایجاد دهکده کشاورزی هم از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پیگیری شود تا موضوع آن همزمان با ایجاد دهکده لجستیک پیش رود.