شناسهٔ خبر: 7779 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برقراری دومین پرواز خارجی در فرودگاه آبادان

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز مدیر فرودگاه آبادان از برقراری پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر کویت خبر داد.

به ‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی فرودگاه آبادان، محمدرضا رضایی با اشاره به ظرفیت فرودگاه و استقبال از افزایش پروازها گفت: مجموعه‌ فرودگاه از سال ۹۳ پیگیر برقراری این پرواز بود که با همکاری شرکت هواپیمایی آسمان این مهم در سال جاری محقق شد.

رضایی افزود: شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پرواز در مسیر کویت- آبادان– کویت در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته با هواپیمای ATR کرد.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: در حال حاضر هفتگی بیش از ۳۰ پرواز رفت و برگشت به مقصدهای شیراز، مشهد، تهران و بندرعباس با همکاری شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه آبادان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: مسیر اول بین‌المللی در فرودگاه آبادان با همکاری شرکت هواپیمایی خارجی ایرعربیا در مسیر شارجه – آبادان – شارجه در مهر ماه سال ۹۳ به صورت برنامه‌یی راه‌اندازی شد.

مدیر فرودگاه آبادان اظهار کرد: با توجه به افزایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر و موقعیت فرودگاه از لحاظ امن‌ترین آسمان در شرایط فعلی منطقه این پرواز می‌تواند زمینه‌ساز برقراری سایر خطوط هوایی به کشورهای همجوار باشد.

رضایی افزود: در سال ۹۳ بیش از ۴۳۰هزار نفر مسافر داخلی با سه هزار و ۹۰۰ فروند در مسیر آبادان پرواز جابجا شده‌اند که رشد ۱۶ درصدی در جابجایی مسافر را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در حال حاضر فرودگاه آبادان در دو مسیر بین‌المللی شارجه و کویت و با بیش از ۱۰۰ پرواز در مسیرهای داخلی تهران، اصفهان، شیراز، خارک، مشهد، بندرعباس و خارک فعال است./

نظر شما