شناسهٔ خبر: 77859 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

پیشرفت ۴۳ درصدی طرح های توسعه ای فرودگاه کرمانشاه/قول مساعد استانداری کرمانشاه برای جابه جایی فنس هوانیروز

انجام سومین پرواز باری "هما" به مقصد فرودگاه کرمانشاه در نشست مشترک رئیس هیات مدیره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کرمانشاه، راهکارهاي برطرف کردن موانع پروژه بهسازي باند اصلي و تاکسي وي هاي موازي فرودگاه کرمانشاه بررسی شد.

مصطفی صفایی معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: استاندار کرمانشاه برای برطرف کردن موانع موجود و جابه جایی فنس هوانیروز قول مساعد داده است.

او درباره طرح ها توسعه ای فرودگاه کرمانشاه توضیحاتی ارایه کرد و گفت: پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، تبدیل تاکسی وی موازی به باند اضطراری و بهسازی ۳۸ هزار مترمربع اپرون موجود و توسعه آن به ۶۳ هزار مترمربع از آذر ۹۶ شروع شده و اکنون پیشرفت ۴۲ درصدی دارد.

مصطفایی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری هرچه بیشتر استانداری کرمانشاه شاهد برطرف شدن موانع موجود و تسریع در روند اجرای پروژه ها باشیم.

گفتنی است، فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث و در سال ۷۵ روکش باند آن انجام شد. فرودگاه کرمانشاه نیازمند بهسازی عوامل پروازی و سطوح پروازی بود که به همین منظور پروژه بهسازی باند تاکسی وی موازی و اپرون را در سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز و در آینده به عنوان باند عملیاتی قرار می‌گیرد.