شناسهٔ خبر: 77860 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديرکل امور پيمان و رسيدگی سازمان مجری خبر داد:

انعقاد ۱۵ قرارداد عمرانی به ارزش ۵۳۰ ميليارد تومان طی سالجاری

علیرضا نظری مديرکل امور پیمان و رسیدگی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی از انعقاد ۱۵ قرارداد به ارزش ۵۳۰ ميليارد تومان طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عليرضا نظری مديرکل امور پیمان و رسیدگی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی با بيان اينکه ارزش مجموع قراردادهای منعقد شده توسط اداره کل امور پيمان و رسيدگی سازمان مجری در سال ۱۳۹۸ به ۵۳۰ ميليارد تومان می‌رسد، گفت: اين قراردادها در قالب برگزاري مناقصه‌های عمومی و محدود، ترک تشريفات مناقصه و خريد تجهيزات منعقد شدند.

وی به همکاری کارشناسان اداره کل امور پيمان و رسيدگي سازمان مجری با شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه اشاره و اظهار کرد: هدف اين همکاری ايجاد اصلاحات لازم در فهرست‌های بهای سال ۱۳۹۸ و تنظيم آنها براي سال آينده است.

 مديرکل امور پیمان و رسیدگي سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی با اشاره به وضع برخی از پروژه‌های ویژه این سازمان، ادامه داد: اجرای بخشی از پروژه احداث ساختمان مرکزی مدیریت بحران کشور برعهده سازمان مجری قرار دارد.

نظری گفت: در اين پروژه ساخت سوله بر عهده سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی گذاشته شد که از پيشرفت فيزيکی ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی با بيان اينکه قرارداد ساخت سوله مرکز مديريت بحران در سال ۱۳۹۶ منعقد شد، اظهار کرد: متأسفانه جابجايي‌هاي مکان اجراي پروژه از جانب کارفرما و تغييرات اجتناب ناپذير پس از اين جابجايی‌ها سبب شد عمليات اجرايي ميانه سال ۱۳۹۷ آغاز شود.

مديرکل امور پیمان و رسیدگی سازمان مجری ساختمانها و تأسيسات دولتی و عمومی با بيان اينکه سوله مرکز مديريت بحران به مرحله نازک‌کاری رسيده است، گفت: در حال حاضر انعقاد قرارداد خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات پروژه در دستور کار قرار دارد.

نظری از انعقاد قرارداد پروژه های عمرانی به‌صورت طرح و ساخت را يکی از راهکارهای کاهش زمان و هزينه‌های اجرا ياد کرد و افزود: در اين نوع قراردادهای دو عاملی مسئوليت‌های طراحی و اجرای پروژه به پيمانکار تفويض می‌شود.

به گزارش سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی، مديرکل امور پیمان و رسیدگی سازمان مجري ساختمانها و تأسيسات دولتی و عمومی با بيان اينکه روش طرح و ساخت سالهاست در جهان برای انعقاد قراردادهای عمرانی استفاده می‌شود، ادامه داد: لازم الاجرا نبودن اين شيوه و پرداخت نشدن به موقع اعتبارات سبب شده از قراردادهای طرح و ساخت کمتر استقبال شود.