شناسهٔ خبر: 77862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از جزییات پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر می‌گوید

بهره‌برداری از ۳۵۶۰ میلیارد ریال پروژه/ بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور آماده افتتاح/ بهره‌بردای از ۴۷۴ مسکن مهر استان

اصلی پیکسل.jpg همزمان با دهه مبارک فجر در استان فارس بیش از ۳۵۶۰ میلیارد ریال پروژه توسط راه و شهرسازی فارس به بهره برداری خواهد رسید.

جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵ پروژه بزرگراهی جمعا به طول ۳۴ کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: قسمتی از بزرگراه شیراز- جهرم به طول ۵ کیلومتر، احداث باند دوم پلیس راه فسا- رونیز به طول ۴ کیلومتر و بزرگراه مرودشت- درودزن به طول ۴ کیلومتر ، بزرگراه شیراز-کوار به طول ۱۱ کیلومتر و همچنین بزرگراه قائمیه – نور آباد به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

جعفر زاهدی در خصوص اعتبار هزینه شده بزرگراه‌های قابل افتتاح افزود: بخشی از بزرگراه شیراز – جهرم به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال، بخشی از بزرگراه مرودشت - درودزن به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و همچنین ۱۱ کیلومتر از بزرگراه شیراز-کوار – فیروز آباد با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال، ۱۰ کیلومتر از بزرگراه قائمیه – نور آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و احداث باند دوم پلیس راه فسا – رونیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: در حوزه راه‌های روستایی ۸۸ کیلومتر بهسازی و احداث راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۶۱ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

زاهدی با اشاره به اهمیت باز آفرینی محلات و بافت های فرسوده و تاریخی اظهار داشت: پروژه فرهنگی تجاری، تفریحی باز آفرینی شهری نیکان که بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است، برای افتتاح در دهه مبارک فجر آماده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص منابع اعتبار پروژه های قابل افتتاح دهه فجر در استان فارس گفت: پروژه های راهسازی در بخش بزرگراه، پروژه های بازآفرینی شهری و مسکن مهر از محل اعتبارات ملی و راه‌های روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه مسکن ۴۷۴ واحد مسکن مهر در سطح استان فارس با تسهیلات دولتی ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.