شناسهٔ خبر: 77871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حل مشکلات شهروندان انجام شد

برگزاری جلسات فشرده کمیسیون ماده پنج ۶ شهر استان خراسان شمالی

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به منظور حل مشکلات شهروندان استان جلسات فشرده کمیسیون ماده پنج ۶ شهر استان خراسان شمالی طی هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو اظهار داشت: باتوجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم و همچنین شهرداری در این ماه ها نسبت به تخفیفات صدور پروانه اقدام می کنند و تسریع در روند پاسخگویی به شهروندان از اولویت اول این اداره کل است لذا جلسات فشرده کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد، اسفراین ،جاجرم،درق،شیروان و مانه و سملقان طی این هفته با حضور معاون عمرانی استاندار و دیگر اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

وی افزود: در کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد ۱۵پرونده در خصوص مکاتبات صورت گرفته از سمت شهرداری بجنورد با اداره کل راه و شهرسازی مربوط به موضوعات مختلف که عمدتا در خصوص گذر بندی و تغییر کاربری و نحوه احداث بنا  بود مطرح و تصمیم گیری شد و در این جلسه همچنین در خصوص اولویت بازگشایی معابر مطابق طرح و لزوم اجرای طرح تفصیلی مصوب بررسی و تبادل نظر شد.

دادجو در خصوص کمیسیون ماده پنج شهر شیروان نیز بیان کرد: در این جلسه ۲۵ پرونده مورد بحث و برسی قرار گرفت که از این تعداد ۵ مورد مربوط به گذربندی ها و تثبیت عرض گذر، ۳مورد مربوط به درخواست افزایش تراکم، ۴ مورد در قالب دو بند مربوط به اعتراض به سهم خدمات، ۱۱ مورد مربوط به درخواست تغییر کاربریبا موضوعات تغییرکاربری از فضای سبز، باغات، فرهنگی و آموزشی به مسکونی هستند و ۲ مورد هم به موضوعات متفرقه اختصاص داشت.

وی همچنین به کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده ۵ به منظور تسریع در پاسخگویی به تغییرات الزامی معابر موضوع را به کمیته فنی اهاله کرد و اینکه ۱۴ پرونده در این جلسه مطرح شد که از جمله مهمترین موضوعات تغییر کاربری از تجاری به مسکونی و افزایش بنا بود و در کمیسیون شهر درق نیز یک موضوع که مربوط به تایید نقشه تفکیکی بود مطرح و تایید شد. 

دادجو تصریح کرد: در کمیسیون ماده پنج اسفراین نیز ۱۵ پرونده که شامل تغییر کاربری ،تثبیت گذر ،بحث تغییر حد نصاب پارکینگ ،حذف عقب نشینی در طبقات و تایید نقشه تفکیکی بود مطرح و بررسی شد.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: در کمیسیون ماده پنج مانه و سملقان ۱۸ پرونده مطرح شد. تدوین ضوابط مربوط به نحوة حذف پارکینگ ها در ضوابط طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و نظر شهرداری آشخانه، مواردی که اجرای پارکینگ در املاک امکان پذیر نباشد مشخص و مقرر شد عوارض مربوط از متقاضی دریافت و در حسابی جداگانه صرفا به منظور اجرای پارکینگ های عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین چهار درخواست مربوط به اصلاح گذرهای موجود و پیشنهادی و دو پرونده مربوط به تغییر کاربری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی مجدد در کمیته فنی، نتیجه به شهرداری ابلاغ شود و یازده پرونده نیز در کمیسیون در خصوص افزایش بنا، افزایش سطح اشغال و حذف پارکینگ تجاری نیز مطرح و بررسی شد که با دو مورد آن مخالفت شد و بقیة موارد به تصویب رسید.