شناسهٔ خبر: 77894 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

روند مطلوب تعهدات در منطقه ۱ آزادراه تهران-شمال طبق خط قرمز زمان‌بندی/ مهلت تکمیل آزادراه همت-کرج تا ۳۰ بهمن

بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی تعهدات دستگاهای ذی‌ربط در بهره برداری از این آزادراه که تا ۳۰ بهمن ماه یا همان خط قرمز زمان‌بندی فرصت دارند اقدامات خود را به اتمام رسانند، از روند خوبی برخوردار است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت را و شهرسازی، محمد اسلامی صبح امروز پنجشنبه دهم بهمن ماه به همراه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و منوچهر خواجه دلویی معاون بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراهی منطقه یک آزادراه تهران-شمال بازدید کرد.

اسلامی درجريان  بازدید از منطقه یک آزادراه تهران شمال به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس مشاهدات امروز، تمامی تعهدات دستگاهای ذی‌ربط در بهره برداری از این آزادراه که تا ۳۰ بهمن ماه یا همان خط قرمز زمان‌بندی فرصت دارند اقدامات خود را به اتمام رسانند، از روند خوبی برخوردار است.

وی افزود: احداث آزادراه تهران_شمال، اگرچه بیش از ۲ دهه به طول انجامیده، اما فراز و فرودهای گوناگونی را پشست سر گذاشته است و مهمترین بخش آن ساخت منطقه یک این آزادراه محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های منطقه یک آزادراه تهران_شمال گفت: بهره‌برداری از این آزادراه باعث کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر، صرفه جویی حدود ۸۶ میلیون لیتر سوخت در سال، کنترل مصرف انرژی، کاهش آلاینده‌ها و کمک به حفظ محیط زیست می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این پروژه حضور مهندسین و شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکاران ایرانی است که یک آزادراه هوشمند با بلند‌ترین پل ها و طولانی‌ترین تونل‌ها را آماده بهره‌برداری می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام ملاحضات مربوط به ایمنی راه‌ها در مورد آزادراه تهران شمال اعمال شده است تاکید کرد: علاوه بر مدیریت هوشمند، باید تمامی دستگاه‌های برخوردار از مسئولیت حاکمیتی در قبال آزادراه تهران-شمال مستقر شوند.

اسلامی با اشاره به کاهش زمان سفر و طول مسیر در منطقه یک آزادراه تهران-شمال نسبت به مسیر فعلی گفت: امیدواریم این کاهش زمان و طول مسیر، سفر لذت بخش و خاطره انگیزی را برای مردم فراهم کند.

وی یادآور شد: منطقه یک آزادراه تهران-شمال بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب کشور است و از طریق بزرگراه درون شهری آزادگان تهران به آزادراه‌های تهران-ساوه، تهران-قم، حرم تا حرم و کنارگذر جنوبی تهران که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد متصل می شود.

وی در ادامه از آزادراه همت-کرج نیز بازدید کرد و گفت:اگرچه وعده افتتاح تا قبل پایان تابستان داده شد و بنا به دلایل  خارج از اراده مجری طرح، این امر محقق نشد، اما خوشبختانه عملیات اجرایی این آزادراه به رغم قرار داشتن در فصل سرما از روند خوبی برخوردار است و عملیات روسازی و آماده سازی همچون نصب علائم و روشنایی به صورت موازی در دست انجام است.

اسلامی افزود: زمان پایان انجام عملیات در آزادراه همت_کرج نیز ۳۰ بهمن در نظر گرفته شده است و پیش از اتمام سال برای استفاده عموم مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به بهره برداری از آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از مطالبات مردی بیان داشت: بهره برداری از این آزادراه باعث کاهش بار ترافیکی در آزادراه و بزرگراه تهران_کرج می‌شود و طبق هماهنگی با استانداری البرز و شهرداری کرج، ادامه این آزادراه به کنارگذر شمالی شهر کرج متصل شود.

وی صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و ساماندهی ترافیک را جزو ویژگی های بهره برداری از آزادراه همت-کرج عنوان کرد: امیدواریم افتتاح این آزادراه، رفاه و آسایش مردم تهران، البرز و سایر مسافران عبوری را فراهم کند.

اسلامی در پایان از  اقدام وزارت نیرو در اقدام سریع و به موقع برای جابجایی دکل های فشار قوی جای قدردانی کرد.