شناسهٔ خبر: 77910 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هواپیمای تهران- کرمانشاه از سطوح پروازی خارج شد

سانحه صبح امروز هواپیمای پرواز تهران- کرمانشاه پس از فرود و هنگام خروج از باند از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد.

حسن رضایی فر، مدیر کل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تایید خبر خروج هواپیمای پرواز تهران- کرمانشاه با شماره IR۲۸۳ از سطوح پروازی در این باره توضیح داد: حدود ساعت ۶صبح امروز هواپیمای ایرباس ۳۱۹ ایران ایر با شماره ثبت (رجیستر) EP-IEQ که حامل ۱۰۲ سرنشین بود، پس از فرود و هنگام خروج از باند، اندکی از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد.

او ادامه داد: هواپیما پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه و هنگام وارد شدن به تاکسی وی از سطوح پروازی خارج شد. تاکنون موردی از آسیب به هواپیما در این حادثه گزارش نشده است.

به گفته رضایی فر به مسافران این پرواز آسیبی نرسیده است.

مدير كل بررسي سوانح و حوادث سازمان هواپيمايي كشوري به ضرورت توجه شركتهاي هواپيمايی به مخاطرات آب و هوايی در فرودگاه‌های كشور اشاره کرد.

وی افزود: باتوجه به پيش‌بينی آب و هوای نامساعد در فضای كشور و فرودگاه‌ها ضروری است كه شركت‌های هواپيمايی و همچنين ساير بهره‌برداران صنعت هوانوردی اين مخاطرات را مديريت کرده تا شاهد حوادث مشابه نباشيم. اين توصيه در سال‌های قبل نيز براي مواجه با فصل زمستان صادر شده بود.

گفتنی است در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه در حال  باز کردن باند و رفع موانع برای برقراری مجدد پروازها است. سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حال اعزام تیم بررسی حادثه به فرودگاه کرمانشاه است.