شناسهٔ خبر: 77919 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

رفع فوری ۲۳۳۴ مورد تعرض به زمین‌های دولتی تا پایان دی‌ماه امسال

سازمان ملی زمین و مسکن فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اعلام رفع فوری ۲۳۳۴ مورد تعرض به زمین های دولتی تا پایان دی سالجاری، گفت: استانهای تهران، خوزستان، لرستان، همدان، ایلام و فارس در شناسایی متصرفین اراضی دولتی پیشتازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در دومین همایش آموزش فرماندهان و هفتمین کمیسیون عملیات این یگان با تاکید بر ضرورت پیگیری راستی آزمایی و شناسایی متصرفین از انجام این مهم توسط یگان حفاظت ۱۸ استان به طور کامل و سایر استان‌ها به تدریج خبر داد و گفت: استانهای تهران، خوزستان، لرستان، همدان، ایلام و فارس در شناسایی متصرفین اراضی دولتی پیشتازند.

خردمند همچنین با اشاره به وقوع ۲۳۸۷ مورد تعرض در ۱۰ ماه سال جاری گفت: از مجموع این تعداد ۲۳۳۴ مورد آن با تلاش ماموران یگان حفاظت در سراسر کشور رفع فوری شد و مابقی این موارد جهت تشکیل پرونده و رسیدگی های بیشتر به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص جرای احکام قطعی در حوزه زمین خواری نیز، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۶۱۳ مورد حکم قطعی به مساحت ۶۶۱ هکتار و به ارزش ریالی ۳۸۴۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

رعایت اصل حیطه بندی، حفاظت اسناد، مدارک، اطلاعات سازمانی و اتوماسیون اداری، عدم هرگونه همکاری، تبلیغات و حمایت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، هماهنگی و ارتباط کامل با مدیر کل راه و شهرسازی استان، آمادگی بازدید تیم های اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح و ناجا و بازدید مستمر از شهرستان های تابعه، دیدار چهره به چهره با عوامل نگهبان و حضور در کلیه عملیات رفع تعرض و اجرای احکام سراسر استان‌ها از توصیه‌های فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به فرماندهان یگان استان‌ها بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از اواسط سال ۹۴ برای حفاظت از زمین‌های دولتی تاسیس شده است.