شناسهٔ خبر: 77926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد

آغاز فاز اول طرح ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده

پل عابر سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آغاز اجرای فاز اول طرح ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، ناهید شهرامی نیا ضمن اعلام این  مطلب عنوان کرد: این طرح با هدف کاهش آمار تصادفات و متوفیات عابران پیاده در محورها، روستاها و مراکز جمعیتی که دارای بیشترین میزان تردد عابران هستند، به اجرا در می آید.

وی در ادامه به اجرای الزام کاهش سرعت وسایل نقلیه در جاده ها اشاره و اظهار داشت: این اداره کل به زودی نسبت به اجرای سرعتکاه‌های استاندارد مطابق آخرین ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی اقدام خواهد کرد.

شهرامی نیا افزود: در این راستا با نصب تابلوهای ترکیبی و منفرد شامل محدودیت سرعت، محل عبور عابر پیاده و تابلوی پیش اگاهی  سرعتکاه به رانندگان عبوری هشدارهای لازم داده خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز اول طرح مذکور در محور شهید صالحی بابل که از پر تردد ترین محورهای فرعی استان است آغاز شده و با توجه به تأمین اعتبار ملی، ان‌شاءالله تا پایان سال در سایر محورهای واجد شرایط اقدام خواهد شد.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار امیدواری کرد: رانندگان انواع وسایل نقلیه با سرعت مجاز و مطمئنه در محورهای مواصلاتی استان علی الخصوص محورهایی که در مراکز جمعیتی و محل عبور دانش آموزان و عابران پیاده می باشد طی طریق نمایند تا علاوه بر افزايش ايمني تردد، گام هایی مؤثر جهت كاهش تصادفات جاده ای بویژه کاربران آسیب پذیر برداشته شود.