شناسهٔ خبر: 77933 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

استقرار تیم وزارت بهداشت در ۲۴ مرز زمینی، دریایی و هوایی/ بهره برداری از ۱.۸ هزارمیلیارد تومان پروژه زیرساخت/چیزی به اسم قطعات فرسوده در صنعت هوایی نداریم

حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت سالگرد ورود امام خمینی(ره) به کشور وزیر راه و شهر سازی گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای عالی اقتصاد ، در ۲۴ مرز زمینی، تمام بنادر و فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی تیم وزارت بهداشت مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم گرامیداشت «سالگرد ورود حضرت امام (ره) به فرودگاه مهرآباد» در جمع خبرنگاران درباره اقدام هایی که برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد مقاومتی روز گذشته نشستی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا داشتیم. بر اساس مصوبه این جلسه در ۲۴ مرز زمینی تمام بنادر و فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه امام خمینی تیم وزارت بهداشت مستقر شده است.

وی تاکید کرد: مسافران همه پروازها کنترل می‌شوند و موارد مشکوک مورد رسیدگی قرار می گیرد. خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا گزارش نشده است و نظارت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

اسلامی با تاکید بر این که روز گذشته توقف پروازهای چین را ابلاغ کردیم، گفت: ما موظف هستیم تا ایرانی‌های مقیم چین را از این کشور خارج کنیم، ۵۰ دانشجو در شهر ووهان مستقرند که به زودی آنها را برمی گردانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سوانح هوایی در کشور گفت: برخی اوقات عده‌ای نادانسته به نکاتی دامن زده و هوانوردی کشور را زیر سوال می‌برند. این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیست. حادثه‌ای که فرودگاه ماهشهر رخ داد مورد بررسی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. اطلاعات اولیه که به دست آوردند، موجب شد خلبان هواپیما فعلا به حالت تعلیق درآید. اما سازمان هواپیمایی کشوری باید در این رابطه بررسی دقیق انجام دهد و نتیجه را برای اطلاع عموم منتشر کند.

وی تاکید کرد: مردم نباید نگران باشند. ما هیچگونه ملاحظه‌کاری نخواهیم داشت. مقررات و ضوابط حاکم است. اگر حادثه‌ای رخ دهد عامل آن بلافاصله شناسایی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

قطعه فرسوده در صنعت هوایی نداریم

اسلامی درباره قطعات فرسوده هواپیماها اظهار کرد:  چیزی به اسم قطعات فرسوده در صنعت هوایی نداریم. صنعت هواپیمایی کشوری مکلف به رعایت همه دیسیپلین‌های تعریف شده هستند و کسی نمی‌تواند آن را تغییر بدهد. تمامی شرکت‌ها تحت نظارت شدید سازمان هواپیمایی کشوری هستند و حداکثر ایمنی در تمامی پروازها رعایت خواهد شد.

وی درباره رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بر اساس انکس ۱۳ سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) این پرونده در حال رسیدگی است و با توجه به این که هواپیمای این پرواز متعلق به کشور اوکراین بود بر اساس قوانین جهانی هر دو کشور ایران و اوکراین همزمان اقدام به رسیدگی خواهند کرد.

بهره برداری از ۱.۸ هزارمیلیارد تومان پروژه زیرساختی

اسلامی در ادامه با بیان این که در دهه فجر امسال 2 هزار و ۳۳۴ هزارمیلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح می‌کنیم، گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل از جمله احداث ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی اختصاص دارد. همچنین از چند فرودگاه و بندر بهره برداری خواهیم کرد.

پیامک به متقاضیان مسکن ملی

وی افزود: در میان پروژه‌های دهه فجر تعدادی از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده و تعدادی از پروژه‌های ملی مسکن کلنگ زنی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: از ۱۴ بهمن پیامک به واجدین شرایط ارسال می‌شود، ۴۲ درصد متقاضیان ریزش داشتند و برای ۵۸ درصد مابقی پیامک معرفی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ارسال خواهد شد.به گفته اسلامی، پس از تکمیل مراحل ثبت نام متقاضیان مرحله اول، مرحله دوم ثبت نام‌ها پیش از اتمام سال جاری آغاز می‌شود.