شناسهٔ خبر: 77965 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سیصد و سی و دومین گفتمان هنر و معماری بررسی می شود

جاده ابریشم و گفتگوی تمدن‌ها

پوستر انجمن مفاخر معماری ایران در سیصد و سی و دومین گفتمان هنر و معماری با همکاری معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر نشست جاده ابریشم و گفتگوی تمدن‌ها را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  انجمن مفاخر معماری ایران در سیصد و سی و دومین گفتمان هنر و معماری با همکاری معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر نشست جاده ابریشم و گفتگوی تمدن‌ها را برگزار می‌کند.

در این نشست که دبیری آن را حبیب‌اله شیبانی برعهده دارد، پویان تطهیری‌مقدم، فرامرز تطهیری‌مقدم، علی طاهری، و ابوالحسین میرعمادی به ارایه نقطه نظرات خود در رابطه با موضوع نشست می پردازند.

این نشست چهارشنبه ۱۶ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهیدبهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی برگزار می‌شود.

در حال حاضر مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در شهر قزوین به عنوان یک مرکز بین‌المللی فرهنگی، اقتصادی و گردشگری در ایران با نظارت آژانس برنامه اسکان با هدف تعامل سازنده و همکاری متقابل با ۳۰۰ شهر از ۷۳ کشور که در مسیر جاده ی ابریشم قرار دارند شکل گرفته است. هدف این سازمان، تحقق اهداف پایدار توسعه ی تجاری با تشکل هایی فرهنگی، اقتصادی و گردشگری است که در سال ۱۳۹۵ در کاروانسرای سعد السلطنه ی شهر قزوین تاسیس شد.

در سالهای اخیر "طرح مطالعه جدید جاده ابریشم" از طرف سازمان یونسکو که این جاده را "جاده گفتگو" قلمداد کرده است، موجب شده که اندیشمندان سراسر جهان برای ارتقای مباحث پیرامون گفتگوی تمدن‌ها، از این طرح استقبال کنند.