شناسهٔ خبر: 77983 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱,۳ میلیون TEU فراتر رفت/ رشد ۶.۵ درصدی ترانشیپ و ۵.۱ درصد صادرات در اصلی ترین بندر کانتینری ایران

افتتاح ۱۵ دستگاه ترانستینر ساخت ایران در بندر شهید رجایی با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و ۳۱۱ هزار تی.ای.یو کانتینر طی ۱۰ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور درباره کارنامه عملیات کانتینری بندر شهید رجایی طی ۱۰ ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۲۳ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۱۱۰هزار و ۲۲۴ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۴۴ هزار و ۹۶۴ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: حجمی بالغ بر ۲۴۵ هزار TEU کانتینر با رشد ۶,۵ درصدی طی ۱۰ ماهه سال جاری از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی از جابجایی ۳۱۱ هزار و۲۴۵ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی با افزایش ۵,۱ درصدی و ۴۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی طی ۱۰ماه گذشته خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که با ۸,۵ میلیون TEU کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.