شناسهٔ خبر: 78125 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد

بهره برداری از ۲۲ پروژه دریایی و بندری در هرمزگان درایام دهه فجر/آغاز عملیات اجرای دو پایانه در بندر نفتی خلیج فارس/ بهره برداری از اسکله های فلزی در مبادی گردشگری بنادر هرمزگان

آغاز به کار شناور ساخت داخل در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۲ پروژه دریایی و بندری به ارزش دو هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال و اشتغال ۹۷۰ نفر در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور درباره بهره برداری از پروژه های دریایی و بندری درایام دهه فجر، افزود: از مجموع ۲۲ پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر ۳ پروژه عملیات اجرایی آن آغاز  و  ۱۹ پروژه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: بخش عمده هزینه ها در اجرای این طرح ها از محل اعتبارات منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی بوده و بخشی دیگر نیز از محل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است. 

عفیفی پور با بیان اینکه این پروژه ها عمدتاً در بخش های سرمایه گذاری، توسعه ای، گردشگری ، فنی و دریایی است، افزود: بهره برداری از پروژه های مورد اشاره  برای حدود ۹۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه داشته و در بنادر لنگه، سیریک، شهید رجایی، شهید حقانی و جزایر قشم و هرمز احداث شده است .

این مقام مسئول بهره برداری از یک پایانه نفتی و آغاز عملیات اجرای دو پایانه دیگر در بندر نفتی خلیج فارس، بهره برداری از چندین فروند اسکله های فلزی در مبادی گردشگری بنادر و جزایر استان و همچنین آغاز عملیات اجرایی اسکله تجاری بندر سیریک را مهمترین این پروژه ها عنوان کرد.

01