شناسهٔ خبر: 78177 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هما ایران خبر داد

بهره برداری از آشیانه هواپیما‌های پهن پیکر ایران ایر

آشیانه تعمیر هواپیماها آشیانه تعمیر و نگهداری شماره یک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ویژه تعمیرات سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکر این شرکت، در فرودگاه امام خمینی تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي صمد صباحی خسروشاهی معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اعلام این خبر افزود: پیش از این، همه هواپیما‌های پهن پیکر این شرکت برای تعمیرات سبک (چک (A و چک نیمه سنگین به آشیانه‌های این شرکت به فرودگاه مهرآباد اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از آشیانه شماره یک هما در فرودگاه امام، از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از فرودگاه امام به مهرآباد و کاهش تعداد پرواز‌های هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیما‌ها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیما‌ها نیز افزایش می‌یابد.

 صمد صباحی خسروشاهی گفت: این آشیانه هم اکنون برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکری که پرواز‌های خارجی و دور برد دارند درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این کارگاه خواهیم بود.

وی افزود: هم اکنون چک سبک یک فروند ایرباس ۳۳۰ این شرکت که جزو هواپیما‌های برجامی به شمار مي رود، به عنوان نخستین هواپیمای پهن پیکر در این آشیانه در حال انجام است و بزودی با پایان عملیات چک و تعمیر و تعویض قطعات فرسوده که مبتنی بر دستورالعمل شرکت سازنده این هواپیما و زیر نظر بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به نمایندگی از سازمان جهانی هوانوردی انجام می‌شود، مجوز پرواز مجدد این هواپیما صادر خواهد شد.

معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر گفت: از این پس با انجام چک‌های دوره‌ای هواپیما‌های پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی و اعزام نشدن آن‌ها به فرودگاه مهرآباد، هزینه‌هایی که بابت تیک آف، لندینگ، اعزام کروی پروازی و صدمات ناشی از هر پرواز به هواپیما وارد می‌کند، کاهش می‌یابد.

صباحی افزود: پیشتر آشیانه شماره ۲ این شرکت در فرودگاه امام خمینی که برای تعمیرات هواپیما‌های سبک اختصاص یافته است به بهره برداری رسیده بود.