شناسهٔ خبر: 78190 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

تعیین دو ساز و کار برای جلوگیری از دلالی واحدهای مسکن مهر/ هشدار معاون وزیر به دلالان

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تعیین دو ساز و کار برای جلوگیری از دلالی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید خبر داد.

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تعیین دو ساز‌ و‌ کار برای جلوگیری از دلالی در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید، خبر داد و گفت: برخی از مالکان واحدهای مسکن مهر که در چارچوب دلالی قرار گرفته اند، قاعدتا واحد را تحویل نمی‌گیرند و به‌دنبال مشتری هستند. به این منظور دو ساز و کار متفاوت را برای ساماندهی این واحدها در نظر گرفته‌ایم.

وی در تشریح این ساز و کارها افزود: نخستین برنامه ما، افزایش میزان سود تسهیلات واحدهای مسکن مهری است که تحویل گرفته نمی‌شوند؛ به این منظور نرخ تسهیلات این واحدها از ۴ درصد کنونی به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد؛ دومین راهکار نیز، اخذ هزینه کمک‌ها و تسهیلاتی است که در مرحله آماده‌سازی و محوطه‌سازی، توسط دولت به این واحدها شده است.

طاهرخانی، عنوان کرد: در سایت‌های مختلف مسکن مهر و به‌ویژه سایت‌هایی که هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی، بالا بوده است، کمک‌های دولتی زیادی به این واحدها انجام شده است و یکی از ساز و کارهایمان برای مبارزه با دلالی واحدهای مسکن مهر، اخذ این هزینه‌ها از مالکانی است که واحد خود را تحویل نمی‌گیرند. 

وی، همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مبنی بر این‌که، موضوع افزایش نرخ تسهیلات بانکی مالکانی که واحد خود را تحویل نمی‌گیرند از چه تاریخی اعمال خواهد شد، گفت: قرار شده است، مصوبه‌ای توسط بانک مسکن و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی آماده شود و انتظار می‌رود پس از طی مراحل قانونی، این اقدام به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال جاری، عملیاتی شود.